Διδασκαλία και Αξιολόγηση Γλωσσικού Υποστηρικτικού Υλικού σε Πρόσφυγες Μαθητές: μελέτη περίπτωσης από το κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στα Διαβατά
View/ Open
Date
2018-06Author
Μπαϊκούση, Σταυρούλα Ελένη
Baikousi, Stavroula Eleni
Metadata
Show full item recordAbstract
Στη σημερινή εποχή που βιώνουμε ο κόσμος γύρω μας μεταβάλλεται με γοργούς ρυθμούς. Οι κοινωνίες πλέον χαρακτηρίζονται από μεγάλες διαφορές που αφορούν την καταγωγή, το γλωσσικό υπόβαθρο, τις θρησκευτικές και ατομικές πεποιθήσεις των πολιτών τους. Οι μετακινήσεις πληθυσμών από τη Συρία προς την Ευρώπη οδήγησαν την προσφυγική κρίση στο αποκορύφωμά της το καλοκαίρι του 2015, δημιουργώντας νέες προκλήσεις ως προς τη διαχείριση της ετερότητας, με την Ελλάδα να αποτελεί μια ενδιάμεση ζώνη αναμονής στο προσφυγικό ταξίδι.
Έχοντας κατά νου τη σημερινή πολυχρωμία που επικρατεί στην Ελλάδα, η παρούσα μελέτη στοχεύει στην εφαρμογή και αξιολόγηση Γλωσσικού Υποστηρικτικού Υλικού και του Οδηγού Καλωσορίσματος, που δημιουργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και συγκεκριμένα από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου Γλώσσας και Γλωσσικών Προγραμμάτων.
Για το σκοπό αυτό υλοποιήθηκε μια μελέτη περίπτωσης, διάρκειας δυο μηνών σε πρόσφυγες μαθητές ηλικίας 6 έως 15 ετών, που διέμεναν σε ένα Κέντρο φιλοξενίας (camp) στα Διαβατά. Οι άξονες γύρω από τους οποίους οργανώνονται τα αποτελέσματά μας, αφορούν τις πρακτικές και διδακτικές παρεμβάσεις που είναι πιο αποτελεσματικές για τους πρόσφυγες μαθητές, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στη διαδικασία μάθησης, τις ανάγκες τους αναφορικά με την εκπαιδευτική διαδικασία, τα οφέλη που είχαν από την υλοποίηση της παρούσας διδασκαλίας καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν για να αρθούν τα εμπόδια και να αντιμετωπιστούν οριστικά οι δυσκολίες που υπάρχουν όταν απευθυνόμαστε σε αυτούς τους πληθυσμούς._________________________________________________
In today's times we are experiencing the world around us is changing rapidly. Societies are now characterized by great differences regarding the background, the linguistic background, the religious and individual beliefs of their citizens. Syrian population flows to Europe led the refugee crisis to its peak in the summer of 2015, creating new challenges for managing diversity, with Greece being an intermediate waiting area on the refugees’ journey.
Bearing in mind the current multicolourism in Greece, this study aims at the implementation and evaluation of the Language Supporting Material and the Welcome Guide, created by the University of Western Macedonia and in particular by the Scientific Group of the Language and Language Programs Laboratory.
For this purpose, a two-month case study was carried out on refugee pupils aged 6 to 15 who lived at a Camp in Diavata. The axes around which our results are organized concern the practical and didactic interventions that are most effective for refugee students, the difficulties they face in the learning process, their needs in terms of the educational process, the benefits of implementing this lesson, and the actions that need to be taken to remove the obstacles and finally to overcome the difficulties that exist when addressing these populations.