Καινοτόμες Μέθοδοι Διδασκαλίας Ξένων Γλωσσών: Διερεύνηση Απόψεων Εκπαιδευτικών Ιδιωτικών Οργανισμών
Abstract
Η έννοια της καινοτομίας περιλαμβάνει την υλοποίηση νέων ή βελτιωμένων προϊόντων, υπηρεσιών, διαδικασιών ή ακόμη και μεθόδων. Πιο συγκεκριμένα, στον τομέα της εκπαίδευσης, η καινοτομία περιγράφεται ως παρέμβαση η οποία βασίζεται στις πρωτοπόρες και πρωτότυπες παιδαγωγικές αρχές καθώς επίσης και ιδέες. Στην διαδικασία υιοθέτησης των καινοτομιών οι εκπαιδευτικοί κατέχουν σημαντικό ρόλο, καθώς είναι τα πρόσωπα εκείνα που θα προχωρήσουν στην υλοποίηση των καινοτόμων προγραμμάτων. Συνεπώς είναι απαραίτητο να χαρακτηρίζονται οι ίδιοι από θετική διάθεση ως προς την υιοθέτηση αυτών. Έχει διαπιστωθεί πως οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) βελτιώνoυν τη ποιότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Οι ΤΠΕ αποτελούν το κυριότερο μέσο για να υποστηριχθούν οι νέες σύγχρονες διδακτικές θεωρίες. Μέσα από τη χρήση αυτών, οι μαθητές αποκτούν εξοικείωση με τη χρήση των ποικίλων λογισμικών και των υπηρεσιών που παρέχει το διαδίκτυο. Ακόμη, μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους και να αλληλεπιδράσουν με τον εκπαιδευτικό τους μέσα από τον χειρισμό των περιβαλλόντων των ΤΠΕ. Για επιτευχθεί ωστόσο αυτό, ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να διαθέτουν ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως την δυνατότητα χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών και τη θετική στάση απέναντι στις νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα κατά τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών, έχει διαπιστωθεί πως οι ΤΠΕ και γενικότερα τα καινοτόμα προγράμματα προσφέρουν πλούσιο, πολυδιάστατο, ανοιχτό και αυθεντικό περιβάλλον μάθησης. Η χρήση αυτών ωφελεί τους μαθητές περισσότερο σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους.___________________________________________________The concept of innovation includes the implementation of new or improved products, services, processes or even methods. More specifically, in the field of education, innovation is described as an intervention based on pioneering and original pedagogical principles, as well as ideas. In the process of adopting innovations, teachers play an important role, as they are the ones who will proceed with the implementation of the innovative programs. It is therefore necessary for them to be characterized by positive attitude. Information and Communication Technologies (ICT) have been found to improve the quality of the learning process. ICT is the main tool to support new modern teaching theories. Through their use, students become familiar with the use of the various software and services provided by the internet. They can also collaborate with each other and interact with their teacher through the handling of ICT environments. To achieve this, however, teachers must have certain characteristics, such as the ability to use computers and a positive attitude towards new technologies. Specifically, during the teaching of foreign languages, it has been found that ICT and generally innovative programs, offer a rich, multidimensional, open and authentic learning environment. Students are more benefited by their use, than using traditional methods.