Η ελληνική γλώσσα στη διασπορά. Φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας
Abstract
Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στοχεύει να διαμορφώσει ένα άτομο με ταυτότητα, η οποία συνάδει με το διαπολιτισμικό και διγλωσσικό περιβάλλον κοινωνικοποίησής του. Ειδικότερα, η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στη διασπορά αποτελεί «αξία», που συνιστά σημαντικό πλούτο για το άτομο, συντελεί στην ενδυνάμωση της ελληνικότητας, ενώ, παράλληλα, ενδυναμώνεται η επαφή με την Ελλάδα και ισχυροποιείται η Ελλάδα στο εξωτερικό. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, το πρόγραμμα σπουδών που ακολουθούν τα σχολεία, έτσι όπως περιγράφεται από εκπαιδευτικούς, που διδάσκουν σε ελληνόγλωσσα σχολεία της Αυστραλίας, αλλά και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται μία σύντομη ιστορική αναδρομή και τονίζεται η αξία της ελληνικής γλώσσας στη διασπορά, ενώ στο δεύτερο μέρος παρουσιάζονται αναλυτικά οι φορείς ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας. Έπειτα ακολουθεί το ερευνητικό μέρος και η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που εργάζονται σε ελληνόγλωσσο δημοτικό σχολείο στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, οι οποίες μέσω της συνέντευξης με τη χρήση του Skype μετέφεραν τις εμπειρίες τους, τον τρόπο εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και γενικότερα έδωσαν τον παλμό του ελληνισμού, που αντηχεί χιλιόμετρα μακριά. Επιπλέον, η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι φορείς της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας δεν έχουν πλέον τόσο έντονη παρουσία, η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας για τα παιδιά της τρίτης γενιάς αποτελεί χάσιμο χρόνου και η βοήθεια από την ελληνική πολιτεία είναι ανεπαρκής._____________________________________________________________________Greek language education aims to shape an individual with an identity, which is consistent with his intercultural and bilingual socialization environment. In particular, learning the Greek language in the Diaspora is a "value", which is an important wealth for the individual, contributes to the strengthening of Greekness, while at the same time strengthens contact with Greece and strengthens Greece abroad. The purpose of this dissertation is to present the Greek language education institutions in Sydney, Australia, the curriculum followed by the schools, as described by teachers who teach in Greek language schools in Australia, but also the difficulties faced by teachers. The first part of the paper provides a brief historical background and emphasizes the value of the Greek language in the diaspora, while the second part presents in detail the Greek language education institutions in Sydney, Australia. Then follows the research part and the analysis of the research results. The study involved two primary school teachers, working in a Greek-language primary school in Sydney, Australia, who through the Skype interview shared their experiences, how to learn the Greek language and generally gave the pulse of Hellenism, which resonates Kilometers away. In addition, the research concludes that Greek-language education providers in Sydney, Australia, are no longer so strong, learning the Greek language for third-generation children is a waste of time, and that assistance from the Greek state is insufficient.