Ο θεσμός των τάξεων υποδοχής: διερεύνηση των απόψεων και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Abstract
Η καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων τα τελευταία έτη στην Ασία και την Αφρική ανάγκασε χιλιάδες ανθρώπους να εγκαταλείψουν τις πατρίδες τους και να κατευθυνθούν σε χώρες κυρίως της Ευρώπης. Με το κλείσιμο των ελληνοτουρκικών συνόρων ένα μεγάλο μέρος των προσφύγων εγκλωβίστηκε στην Ελλάδα με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι παιδιά. Έτσι η Ελλάδα έπρεπε να σχεδιάσει την εκπαίδευσή τους, ώστε να ενταχθούν στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί ο τρόπος οργάνωσης, λειτουργίας και αποτελεσματικότητας των τάξεων υποδοχής, καθώς επίσης και την εργασιακή ικανοποίηση των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε αυτές. Ειδικότερα, στόχος της εργασίας είναι να μελετήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών των τάξεων υποδοχής που αφορούν την ένταξη των προσφύγων μαθητών, τη συνεργασία τους με τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς των μαθητών τους και να καταγράψει προβλήματα που μπορεί να παρουσιάζονται κατά την εκτέλεση του παιδαγωγικού και διδακτικού τους έργου.
Συμπερασματικά, από την ανάλυση των δεδομένων της ποσοτικής έρευνας προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι από την εργασία τους και συνεργάζονται καλά με τους συναδέλφους τους. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν απορρέουν από το εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τη συνεργασία τους με τους γονείς των προσφύγων μαθητών.____________________________________________________________________________The infringement of human rights in Asia and Africa the last years made thousands of people abandon their hometowns and head to European countries mainly. With the closing of Greek – Turkish border a huge number of refugees encapsulated in Greece with the largest percentage to be children. So Greece had to plan their education, in order to integrate into the Greek educational system.
The purpose of this paper is to investigate the organization, operation and effectiveness of reception classes, as well as the job satisfaction of teachers working in them. In particular, the aim of the thesis is to study the teacher’s view of the reception classes regarding the integration of the refugee students, their cooperation with the teachers and the parents of their students and record the difficulties they face on a daily basis during the execution of their educational and teaching effort.
In conclusion, the analysis of the quantitative research data showed that teachers are satisfied with their work and work well with their colleagues. The problems they face originate from the educational system, but also their cooperation with the parents of refugee students.