Οι απόψεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας κατά την διάρκεια εφαρμογής της επείγουσας εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Είναι εφικτή η μετάβαση προς ένα οργανωμένο πλαίσιο διαδικτυακής μάθησης που θα υποστηρίζει την διδασκαλία στην τάξη
Abstract
Στην παρούσα έρευνα διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας στην περίοδο της πανδημίας. Επίσης, με ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς αποτιμήθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητές τους και η τεχνολογική παιδαγωγική γνώση περιεχομένου (TPACK), με απώτερο στόχο να ελεγχθεί η υπόθεση για το εάν είναι εφικτή η μετάβαση προς ένα μοντέλο υβριδικής μάθησης. Τα ευρήματα έδειξαν ότι κατά την διάρκεια εφαρμογής της εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί τροποποίησαν τις συνήθεις παιδαγωγικές τους προσεγγίσεις, θέτοντας πιο ρεαλιστικούς στόχους. Ως προς την υπόθεση της μετάβασης προς την υβριδική – μικτή μάθηση, τα ευρήματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε ένα κρίσιμο σημείο καμπής, το οποίο, κατά τη θεωρία, συνδέεται με τη λήψη απόφασης για την υιοθέτηση ή την απόρριψη της νέας αυτής παιδαγωγικής αντίληψης και πρακτικής.
___________________________________________________________________________________This present study investigated the views of Primary and Secondary Education teachers on the effectiveness of their teaching in distance education during the pandemic period. Also, self-report questionnaires assessed their digital skills and Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), with the ultimate goal of testing the hypothesis of whether a transition to a hybrid learning model is possible. The findings showed that during the implementation of distance learning, teachers modified their usual pedagogical approaches, by setting more realistic goals. As it regards the hypothesis of the transition to a hybrid - mixed learning, the findings show that teachers are at a critical turning point, which, in theory, is associated with the decision to adopt or reject this new pedagogical concept and practice.