Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσακιρίδου, Ελένη
dc.contributor.authorΕυαγγέλου, Ιωάννης
dc.contributor.authorEvangelou, Ioannis
dc.date.accessioned2022-04-13T11:13:02Z
dc.date.available2022-04-13T11:13:02Z
dc.date.issued2022-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2546
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας έρευνας αποτελεί η αποτύπωση της επαγγελματικής επάρκειας των διευθυντών που εργάζονται σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 158 εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε σχολεία της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, οι οποίοι κατέγραψαν τις αντιλήψεις τους ως προς την ικανότητα απόδοσης των διευθυντών τους σε 9 άξονες. Για την έρευνα χρησιμοποιήθηκε η «Κλίμακα Αξιολόγησης Διευθυντικού Προσωπικού Σχολείων» του Pashiardis, P. (1998). Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι διευθυντές εμφανίζουν υψηλά επίπεδα επάρκειας στα διοικητικά τους καθήκοντα και στις ικανότητες διαχείρισης του σχολικού προϋπολογισμού, όπως και στη διαμόρφωση θετικού σχολικού κλίματος, όμως σε ό,τι αφορά στις ικανότητες που αφορούν στην ηγεσία και τη διεύθυνση προσωπικού, στην επαγγελματική ανέλιξη και επιμόρφωση, οι επιδόσεις τους εκτιμώνται ως χαμηλές. Εντοπίστηκαν επίσης σημαντικές διαφοροποιήσεις ανάμεσα στις απόψεις των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε Γυμνάσια και σε αυτούς που εργάζονται σε Επαγγελματικά Λύκεια, με τους πρώτους να αποτιμούν την επάρκεια των διευθυντών υψηλότερα συγκριτικά με τους συναδέλφους τους. Το φύλο, η ηλικία, το επίπεδο σπουδών και η έδρα του σχολείου δε φαίνεται να ασκούν σημαντικές επιδράσεις στις απόψεις των εκπαιδευτικών.________________________________________________________________________________The aim of this research is to capture the professional competence of principals working in secondary schools. The research involved 158 teachers serving in schools in the Region of Western Macedonia in Greece, who recorded their perceptions of the ability of their principals to perform in 9 areas. The "School Principal Assessment Scale" by Pashiardis, P. (1998) was used for the research. The results showed that principals show high levels of competence in their administrative duties and skills in managing the school budget, as well as in creating a positive school climate, but in terms of leadership and management skills and professional development and training, their performance is assessed as low. Significant differences were also identified between the views of teachers serving in Junior High Schools and those working in Vocational High Schools, with the former valuing the competence of principals higher than their peers. Gender, age, level of education and school location do not seem to have a significant impact on teachers' views.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπάρκειαen_US
dc.subjectικανότητες απόδοσηςen_US
dc.subjectδιευθυντέςen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectcompetenceen_US
dc.subjectcompetenciesen_US
dc.subjectprincipalsen_US
dc.subjectsecondary educationen_US
dc.titleΗ επαγγελματική επάρκεια του διευθυντή στα ελληνικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.title.alternativeGreek secondary schools' principal's professional competenceen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record