Οι απόψεις των διευθυντών και των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με τα προγράμματα συνεκπαίδευσης με σχολεία ειδικής αγωγής
Abstract
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, το εκπαιδευτικό σύστημα καλείται να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μαθητών. Σε αυτό συμβάλλει καθοριστικά και η φιλοσοφία της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, μέσω της οποίας εξασφαλίζεται η ίση συμμετοχή όλων των μαθητών, χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα.
Για να καταστεί κάτι τέτοιο πιο εφικτό, θα πρέπει να υπάρξει και η αντίστοιχη νομοθεσία που θα το θεσπίζει και να διερευνηθούν οι συντελεστές οι οποίοι θα καταστήσουν την συμπεριληπτική εκπαίδευση μία επιτυχημένη διαδικασία. Ένας επιπλέον συντελεστής, είναι το σχολικό κλίμα, το οποίο μπορεί να ευνοήσει όχι μονάχα τη φοίτηση των μαθητών, αλλά και την εργασία και συνεργασία των εκπαιδευτικών μέσα στη σχολική διαδικασία.
Για το λόγο αυτό λοιπόν τονίζεται η σημασία και ο ρόλος του σχολικού κλίματος. Οι σχολικές μονάδες χαρακτηρίζονται πλέον από την ποικιλομορφία τους και η διαφοροποιημένη διδασκαλία φαίνεται να είναι μία αποτελεσματική μέθοδος, μέσα από την οποία λαμβάνονται υπόψη όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών.
Για την επιτυχημένη συνεκπαίδευση, καθοριστικό ρόλο παίζει η συνεργασία των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής με τους συναδέλφους τους από την ειδική αγωγή. Η συνεργασία αυτή έχει επιρροή στην επιτυχία της συμπερίληψης καθώς και στη συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς των μαθητών.
Τέλος, αναλύονται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για τα προγράμματα συνεκπαίδευσης , καθώς και η συμβολή και τα οφέλη που προσφέρουν στους μαθητές.______________________________________________________________________________Today more than ever, the education system is called upon to meet the educational needs of all students. The philosophy of inclusive education contributes to this through which the equal participation of all students is ensured, without prejudices and stereotypes.
In order to make this more feasible, there should be the corresponding legislation that will enact it and the factors that will make inclusive education a successful process should be investigated. An additional one is ths scool climate, which can favor not only the student’s attendance but also the work and cooperation of teachers in the school process.
For this reason, the importance and role of the school climate is emphasized school units are now characterized by their diversity and differentiated teaching seems to be an effective method, through which all the special characteristics of children are taken into account.
For the successful learning, the cooperation of the general education teacher with their colleagues from the special education plays a decisive role, the influence of this cooperation in the inclusion, the cooperation of the teachers with the parents of all students.
Finally, teachers view on inclusion are analyzed, as well as its contribution and benefits to students.