Δεξιότητες διαχείρισης ενδοσχολικής βίας από τους εκπαιδευτικούς και σχολικό κλίμα
Abstract
Η ενδοσχολική βία είναι ένα φαινόμενο, το οποίο δεν γίνεται αντιληπτό μόνο στις σύγχρονες κοινωνίες, αντίθετα προϋπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες. Αυτό που διαφοροποιείται σήμερα είναι ίσως η εμφάνιση όλο και περισσότερων περιστατικών βίας, τα οποία γίνονται χρόνο με το χρόνο και πιο έντονα. Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν καλούνται να διαχειριστούν αυτά τα περιστατικά, διατηρώντας το θετικό σχολικό κλίμα. Έτσι η συγκεκριμένη έρευνα έχει ως στόχο τη διερεύνηση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών που καλούνται να αναπτύξουν, για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας και του κοινωνικού ρατσισμού μεταξύ των παιδιών, καθώς και τη διασύνδεση της ενδοσχολικής βίας με το σχολικό κλίμα. Η έρευνα αφορούσε αποκλειστικά εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διεξήχθη αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Το εργαλείο της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο, πραγματοποιήθηκε δηλαδή ποσοτική ανάλυση. Από τη συγκεκριμένη έρευνα διαπιστώθηκε πως η ενδοσχολική βία και ο κοινωνικός ρατσισμός, είναι φαινόμενα ορατά από τους εκπαιδευτικούς, θεωρώντας ως επικρατέστερη μορφή βίας τη λεκτική/συναισθηματική και πως η βία σχετίζεται με το φύλο. Αντίστοιχα διαπιστώθηκε πως η σχολική βία επηρεάζει και το κλίμα του σχολείου.________________________________________________________________________________Violence is a worldwide phenomenon that surround our community in ages. But the difference, in these days are the fact that violence is more and more intense than the past few years. In order to find a solution teachers have to find a way to deal with the violence at schools combining the school methods and protocols. So, this research focuses to the abilities of teachers and how teachers deal with the violence at schools the racism between children and the combination of violence at schools and the school vibes. The research was about teachers at high school education and contuct only through the internet. The way was through questions and multiple choice. In conclusion, the research findings show that teachers know about violence at schools with the most common way of violence was bullying and at last, violence is synonymous with the sex and the school violence is synonymous with the school vibes.