Δημιουργία λεκτικών προβλημάτων πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων από υποψήφιους και απόφοιτους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει ποια είναι η ικανότητα των εκπαιδευτικών να δημιουργούν λεκτικά προβλήματα πρόσθεσης και αφαίρεσης κλασμάτων. Στην έρευνα συμμετείχαν υποψήφιοι και απόφοιτοι εκπαιδευτικοί παιδαγωγικών τμημάτων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Από τους συμμετέχοντες ζητήθηκε να δημιουργήσουν είτε ένα λεκτικό πρόβλημα πρόσθεσης κλασμάτων είτε ένα λεκτικό πρόβλημα αφαίρεσης κλασμάτων, όπως και να αναγνωρίσουν είτε την καταλληλότητα λεκτικών προβλημάτων πρόσθεσης κλασμάτων είτε την καταλληλότητα λεκτικών προβλημάτων αφαίρεσης κλασμάτων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε πως περίπου οι μισοί συμμετέχοντες κατάφεραν να δημιουργήσουν κατάλληλα λεκτικά προβλήματα. Επίσης, όσοι συμμετέχοντες κλήθηκαν να δημιουργήσουν λεκτικά προβλήματα αφαίρεσης κλασμάτων εμφάνισαν μεγαλύτερη επιτυχία στη δημιουργία λεκτικού προβλήματος σε σχέση με όσους συμμετέχοντες κλήθηκαν να δημιουργήσουν λεκτικά προβλήματα πρόσθεσης κλασμάτων. Επιπλέον, περίπου το ένα τρίτο των συμμετεχόντων κατάφερε να αναγνωρίσει σωστά την καταλληλότητα των λεκτικών προβλημάτων που τους παρουσιάστηκαν, με τους συμμετέχοντες να αναγνωρίζουν σωστά με μεγαλύτερη συχνότητα ένα κατάλληλο πρόβλημα από ένα ακατάλληλο πρόβλημα. Τέλος, οι περισσότεροι συμμετέχοντες αντιμετώπισαν τα κλάσματα ως ακέραιους αριθμούς και όχι ως ποσότητες. _____________________________________________________________________________The purpose of this study is to examine the ability of teachers to pose addition word problems of fractions and subtraction word problems of fractions. In this study participated pre-service teachers of primary education departments and graduated teachers of primary education departments. Participants were asked to pose either an addition word problem of fractions or a subtraction word problem of fractions. Also, they were asked to recognize the appropriateness either of addition word problems of fractions or of subtraction word problems of fractions. The analysis of the results showed that only about half of them managed to pose appropriate word problems. Moreover, the participants posed more appropriate subtraction word problems than addition word problems. Furthermore, only about a third of them managed to properly recognize the word problems that were presented. Also, participants recognized more frequently an appropriate problem than an inappropriate problem. Finally, the majority of teachers treated fractions as whole numbers rather than as quantities.