Η εκπαιδευτική πολιτική στη Δυτική Μακεδονία την περίοδο 1912-1936: Οι εκθέσεις των επιθεωρητών εκπαίδευσης της περιφέρειας της Φλώρινας
View/ Open
Date
2022-03Author
Τασομηνοπούλου, Μαγδαλινή
Tasominopoulou, Magdalini
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα εργασία μελετά την εκπαιδευτική πολιτική της Ελλάδας την περίοδο 1912-1936 για τους ξενόφωνους πληθυσμούς της Δυτικής Μακεδονίας, όπως αποτυπώνεται στις εκθέσεις των επιθεωρητών των δημοτικών σχολείων της περιφέρειας της Φλώρινας. Μέσα από τις εκθέσεις τους παρουσιάζεται μια ξεκάθαρη εικόνα της εκπαιδευτικής κατάστασης της περιόδου, ενώ αναδεικνύονται οι ιδιαιτερότητες της περιοχής και οι παράγοντες που επηρέασαν τη διαμόρφωση και την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής, στόχος της οποίας ήταν η γλωσσική αφομοίωση των ξενόφωνων μαθητών. Ο ρόλος του σχολείου κρινόταν καθοριστικός, καθώς η εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αποτελούσε το εφόδιο για τη δημιουργία ισχυρών ελληνικών εθνικών ταυτοτήτων στην περιοχή και την επίτευξη της εθνικής ομοιογένειας._________________________________________________________________________The present paper studies the Greek government’s educational policy during 1912-1936 for allophone populations in Western Macedonia, as seen through the reports of Primary education inspectors of the region of Florina. A clear picture of the period’s educational situation is presented through their reports and the peculiarities of the region and the factors that influenced the formulation and implementation of the educational policy are highlighted. The aim of government’s educational policy was the linguistic assimilation of the allophone students. So the role of the school was considered to be crucial, as learning the Greek language was urgent need for the formation of Greek national identities in the region and the national homogeneity.