Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠατσίκα, Θεοδώρα
dc.contributor.authorPatsika, Theodora
dc.date.accessioned2022-04-20T09:17:51Z
dc.date.available2022-04-20T09:17:51Z
dc.date.issued2022-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2581
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣκοπός της έρευνας ήταν να αναλυθεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ειδικότερα σκοπός ήταν να παρουσιαστεί το αναλυτικό πρόγραμμα της γλώσσας στις τρεις τάξεις του γυμνασίου και να διαπιστωθεί η γνώμη των καθηγητών σε ό, τι αφορά α) το επίπεδο επίτευξής του, β) τα προβλήματα που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν κατά την υλοποίησή του και γ) τις λύσεις, που θεωρούν ότι θα οδηγούσαν στην αποτελεσματικότερη υλοποίησή του. Για το σκοπό αυτό διεξήχθη μία πρωτογενής έρευνα ερωτηματολόγιου, στην οποία δέχτηκαν να συμμετάσχουν 100 συνολικά Έλληνες εκπαιδευτικοί. Από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών εξάχθηκε το συμπέρασμα ότι οι συμμετέχοντες πιστεύουν σε γενικές γραμμές ότι συχνά ή ακόμη και πάντα επιτυγχάνουν τις επιδιώξεις των θεματικών αξόνων και των ειδικών σκοπών του αναλυτικού προγράμματος του γυμνασίου, όχι τόσο επειδή το υπάρχον αναλυτικό πρόγραμμα έχει θέσει ρεαλιστικούς στόχους ή επειδή είναι εύκολα επιτεύξιμο βάσει του υλικού (σχολικό εγχειρίδιο, συνοδευτικό εκπαιδευτικό υλικό, υλικοτεχνική υποδομή κ.λπ.), που παρέχεται στους ίδιους, αλλά και τους μαθητές, αλλά κυρίως λόγω των προσωπικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους. Ταυτόχρονα ως σημαντικότερα προβλήματα σε ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς, που εξηγούν μία μη επιτυχή εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, ανέδειξαν ζητήματα που δε σχετίζονται άμεσα με τις ικανότητες των εκπαιδευτικών, αλλά μάλλον ζητήματα που είτε έχουν κάνουν με τις πεποιθήσεις και αντιλήψεις τους είτε με την κούραση, που προκύπτει από τον αυξημένο φόρτο εργασίας τους. Ωστόσο, σαν λύση για τα προβλήματα αυτά προτείνουν την διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας έτσι ότι ανεξαρτήτως αν πιστεύουν στις δικές τους ικανότητες και τις ικανότητες των συναδέλφων τους είτε γενικά είτε σε ότι αφορά ειδικά το αναλυτικό πρόγραμμα, η διαρκής επιμόρφωσή τους είναι μία συνεχής ανάγκη.___________________________________________________________________________________The purpose of the research was to analyze the curriculum of the language in Greek secondary education. In particular, the purpose was to present the syllabus of the language in the three classes of the high school and to ascertain the opinion of the teachers regarding a) the level of its achievement, b) the problems that they face during its implementation and c) the solutions, which they believe would lead to its more effective implementation. For this purpose, a primary questionnaire survey was conducted, in which a total of 100 Greek teachers agreed to participate. From the teachers’ answers it was concluded that the participants generally believe that they often or even always achieve the aspirations and specific goals of the high school curriculum, not so much because the existing curriculum has set realistic goals or because it is easily achievable based on the material (school textbook, accompanying educational material, logistics infrastructure, etc.), provided to themselves and students, but mainly due to their personal abilities and skills. At the same time, as the most important problems for teachers, which can explain an unsuccessful implementation of the curriculum, they highlighted issues that are not directly related to teachers’ abilities, but rather issues that they have either done with their beliefs and perceptions or with fatigue. resulting from their increased workload. However, as a solution to these problems, they suggest the continuous training of teachers, thus, highlighting that regardless of whether they believe in their own abilities and the abilities of their colleagues either in general or in terms of the curriculum in particular, their continuous training is a constant need.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectαναλυτικό πρόγραμμα γυμνασίουen_US
dc.subjectεπιτευξιμότητα εφαρμογήςen_US
dc.subjectπροβλήματα εκπαιδευτικώνen_US
dc.subjectλύσειςen_US
dc.subjectsecondary school teachersen_US
dc.subjecthigh school curriculumen_US
dc.subjectapplication feasibilityen_US
dc.subjectteacher problemsen_US
dc.subjectsolutionsen_US
dc.titleΑναλυτικά προγράμματα για τη διδασκαλία της γλώσσας στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση- Απόψεις των φιλολόγων στις τρεις τάξεις του γυμνασίουen_US
dc.title.alternativeCurriculum of the language in Greek secondary education- Opinions of the philologists in the three classes of high schoolen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record