Ο χώρος της σχολικής τάξης του νηπιαγωγείου εν μέσω υγειονομικής κρίσης Covid-19
View/ Open
Date
2022-02Author
Σταμπουλτζή, Χρυσούλα
Stamboultzi, Chrysoula
Metadata
Show full item recordAbstract
Αντικείμενο μελέτης της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι: «ο χώρος της σχολικής τάξης του νηπιαγωγείου εν μέσω υγειονομικής κρίσης Covid-19». Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα με σκοπό α) την καταγραφή των αλλαγών στη διαμόρφωση του χώρου της σχολικής τάξης του νηπιαγωγείου λόγω της πανδημίας Covid-19 την περίοδο Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2020 και β) τη διερεύνηση τού κατά πόσο αυτές οι αλλαγές επηρέασαν την εκπαιδευτική διαδικασία, τον ρόλο των εκπαιδευτικών και των παιδιών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δέκα εν ενεργεία νηπιαγωγοί. Η συλλογή των δεδομένων έγινε με τη χρήση ημιδομημένης συνέντευξης και η ανάλυση τους βασίστηκε στη θεματική ανάλυση (Bryman, 2017). Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν σημαντικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τη διάταξη του χώρου, τη χρήση των αντικειμένων, τις αλληλεπιδράσεις και συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκόμενων υποκειμένων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ακόμη, σύμφωνα με τα αποτελέσματα προέκυψε ότι οι νηπιαγωγοί εκτιμούν ότι οι παραπάνω αλλαγές, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν με κύριο γνώμονα τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, είχαν αρνητικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε ό,τι αφορά τον ρόλο εκπαιδευτικών – παιδιών τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, ως επί το πλείστον, ο ρόλος και των δυο έχει υποστεί αξιοσήμαντες αλλαγές. Τέλος, τα αποτελέσματα ανέδειξαν κυρίως την αναντιστοιχία των αλλαγών με το Πρόγραμμα Σπουδών του νηπιαγωγείου._______________________________________________________________________The primary objective of this research is to investigate the changes in preschool classrooms during the Covid-19 pandemic and more specifically during the period between September and November 2020. It also explores whether these changes have affected the educational process and the role of the teachers and children. The sample of the survey consisted of ten active preschool teachers. The data was collected using a semi-structured interview and its analysis was based on the thematic analysis (Bryman, 2017). The results of the research highlighted significant changes in the kindergarten area layout, in the use of objects but also in the interactions and collaboration among the parties involved in the education process. Moreover, according to the findings, preschool teachers assessment of the changes, that were carried out in accordance with the instructions of the National Public Health Organization, is negative when referring to the educational process. Regarding the role of teachers and children, the results of the research we conducted showed that, the role of both parties involved has undergone significant changes. Finally, the results highlighted the inconsistencies between the implemented changes and the school curriculum.