Το παιχνίδι ως πλαίσιο μάθησης στην προσχολική εκπαίδευση
Abstract
Το παιχνίδι αποτελεί μια από τις βασικότερες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας και μια από τις κύριες πηγές μάθησης. Μέσα από έρευνες έχει αποδειχθεί ότι παρέχει στα παιδιά μια πληθώρα από οφέλη και συνεισφέρει στη σωματική, κοινωνική, γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξή τους. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, τα παιδιά δρουν ελεύθερα χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, μπορούν να εκφράσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους, να παρατηρήσουν και να μάθουν τον κόσμο γύρω τους. Με τις κατάλληλες παρεμβάσεις των ενηλίκων, το παιχνίδι μπορεί να ενισχυθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει περισσότερα οφέλη για τα παιδιά και την πολύπλευρη ανάπτυξη τους. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναδειχθεί η αξία του παιχνιδιού και ο τρόπος που αξιοποιείται στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης._____________________________________________________________________Play constitutes one of the most crucial activities during childhood as well as one of the main learning sources. A variety of surveys have shown that play provides a variety of benefits to children. For instance, children develop physically, socially, mentally and emotionally. During play, children can act freely by using their imagination, they are able to express their emotions and thoughts, they observe and learn by using their surroundings. With the adult’s suitable intervention, play can be developed in such a way that it has more benefits for children and their pluralistic development. The purpose of this study is to emphasize the value of play as well as the way it is utilized in early childhood education.