Η περιβαλλοντική αξία των φυτών και η εξοικείωση των παιδιών προσχολικής ηλικίας με τους παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξη των φυτών
Abstract
Στην παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζεται η πρόταση περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης, που έχουν ως στόχο να ευαισθητοποιήσουν τα παιδιά για την περιβαλλοντική αξία των φυτών και να τα εξοικειώσουν με τους παράγοντες που ευνοούν την ανάπτυξή τους. Οι δραστηριότητες αυτές επιδιώκουν να ωθήσουν τα παιδιά να γνωρίσουν το περιβάλλον και τη φύση. Επιδιώκουν να θέσουν κάποιους προβληματισμούς, να κερδίσουν το ενδιαφέρον των παιδιών για το ζήτημα της ανάπτυξης των φυτών και να τα οδηγήσουν στο να πάρουν αποφάσεις, να πειραματιστούν και να εφαρμόσουν τις ιδέες τους.
Οι δραστηριότητες, επίσης, οργανώθηκαν με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες των Φυσικών Επιστημών και να εξοικειώσουν τα παιδιά με τη μέθοδο της Στρατηγικής Ελέγχου των μεταβλητών. Επιπλέον, οργανώθηκαν με στόχο να προάγουν την διαθεματικότητα και να ενισχύσουν το ενδιαφέρον των παιδιών. Μέσω της διαθεματικότητας το αντικείμενο που μελετάται μπορεί να εξετασθεί από διάφορους επιστημονικούς κλάδους και έτσι οι μαθητές να το αντιληφθούν καλύτερα. Επιπρόσθετα, χρησιμοποιήθηκαν πολλές διαφορετικές διδακτικές μέθοδοι και προσεγγίσεις, για να μπορέσουν οι δραστηριότητες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και στις ικανότητες του κάθε παιδιού.