Στάσεις και αντιλήψεις των πρωτοετών φοιτητών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας για τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Abstract
Η πτυχιακή μου εργασία αφορά γενικότερα τον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα. Αρχικά, περιγράφεται η έννοια της εκπαίδευσης και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Στη συνέχεια, γίνεται μία ιστορική αναδρομή για το σύστημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ακολουθούν οι εκπαιδευτικές και κοινωνικές επιπτώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Τελειώνοντας με το θεωρητικό μέρος της πτυχιακής μου εργασίας, παρουσιάζονται συνοπτικά τα καλύτερα ευρωπαϊκά συστήματα της Φιλανδίας, της Μ. Βρετανίας και της Γερμανίας και γίνεται μία συγκριτική ανάλυση με το ελληνικό σύστημα εισαγωγής. Η έρευνα που έκανα, σχετίζεται με τις αντιλήψεις των φοιτητών που έχουν εισαχθεί στα Τμήματα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Δόθηκαν 100 ερωτηματολόγια σε φοιτητές και φοιτήτριες του πρώτου έτους σε πέντε διαφορετικά Τμήματα (Δημοτικής, Νηπιαγωγών, Μηχανολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Περιβάλλοντος, Μηχανολόγων Μηχανικών). Παρουσιάζεται η ανάλυση των ερωτηματολογίων και στη συνέχεια τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήχθη. Η πτυχιακή μου εργασία ολοκληρώνεται με τα συμπεράσματα που αφορούν συνολικά το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
My thesis is generally the way in Tertiary Education in Greece. Initially, described the concept of education and higher education. Then, it becomes a flashback to the higher education system, followed by educational and social impact of the education system. Finishing with the theoretical part of my thesis, summarizing the best European systems of Finland, M. Britain and Germany, and made a comparative analysis with the Greek import system. The research I did, associated with perceptions of students who are admitted to the Departments of the University of Western Macedonia. 100 questionnaires were given to students of the first year in five different departments (Primary, Nursery, Engineering, Environmental Engineering, Mechanical Engineering). We analyze the questionnaires and then the results of the research conducted. My thesis ends with conclusions concerning the whole Greek educational system.