Οι αντιλήψεις γονέων παιδιών δημοτικού σχολείου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση κατά τη διάρκεια της πανδημίας covid-19
View/ Open
Date
2022-06Author
Τζίντζιος, Κωνσταντίνος
Tzintzios, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Η εκδήλωση της πανδημικής κρίσης της Covid 19 το Μάρτιο του 2020 είχε ως αποτέλεσμα η καθημερινότητα των ατόμων να εισέλθει σε μία νέα, πρωτόγνωρη πραγματικότητα. Οι περιορισμοί που επιβάλλονταν για την αναχαίτιση της διασποράς του ιού είχαν ως αποτέλεσμα την αναστολή λειτουργίας αρκετών οργανισμών του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Μεταξύ αυτών ήταν και η εκπαίδευση η οποία αναγκάστηκε να εξελίξει τη λειτουργία της και να την μεταφέρει σε μία τροχιά εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Οι μαθητές μπορούσαν να συμμετέχουν στα μαθήματά τους και να ολοκληρώνουν τις δραστηριότητές τους μέσω του διαδικτύου χωρίς να έρχονται σε επαφή με τους εκπαιδευτικούς ή τους συμμαθητές τους με φυσικό τρόπο. Αυτή η εξέλιξη οδήγησε σε ποικίλες αντιδράσεις τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς οι οποίοι έπρεπε να ανταπεξέλθουν στη νέα αυτή αλλαγή. Σε αρκετές περιπτώσεις οι γονείς έπρεπε να προσφέρουν υποστήριξη προς τα παιδιά τους, ψυχολογικής και τεχνικής φύσεως, ώστε να είναι εύκολη η συμμετοχή τους στην εκπαίδευση. Ωστόσο, αυτή η αλλαγή έφερε στο προσκήνιο αρκετές δυσκολίες εφαρμογής αυτής της μεθόδου εκπαίδευσης.
Στα πλαίσια της παρούσας μελέτης επιχειρήθηκε η διερεύνηση της στάσης των γονέων παιδιών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έναντι της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης της Covid 19. Στόχος της ήταν η κάλυψη του ερευνητικού κενού για την περίπτωση της Ελλάδας αλλά και η ενίσχυση της υπάρχουσας διεθνούς βιβλιογραφίας η οποία ήταν περιορισμένη σε όγκο. Η διενέργεια αυτής της μελέτης συνέβη με τη διανομή ενός ηλεκτρονικού ερευνητικού εργαλείου σε γονείς παιδιών που μαθήτευαν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην πόλη της Κοζάνης και συγκεκριμένα στο Δημοτικό Σχολείο .
Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης σε σημαντικό βαθμό επιβεβαίωσαν εκείνα της διεθνούς βιβλιογραφίας. Οι γονείς ήταν ενοχλημένοι από τη μετάβαση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα ως προς την εφαρμογή της γνώσης που διέθεταν αλλά κυρίως σχετικά με την υλικοτεχνική υποδομή. Επιπλέον, αναφέρθηκε ότι τα παιδιά ασχολούνταν με τις σχολικές δραστηριότητες στο ίδιο επίπεδο όπως και πριν την εκδήλωση της υγειονομικής κρίσης.______________________________________________________________________________________________________________________The outbreak of the Covid 19 pandemic crisis in March 2020 resulted in people's daily lives entering a new, unprecedented reality. Restrictions imposed to curb the spread of the virus have resulted in the suspension of several public and private sector organizations. Among them was education, which was forced to evolve its operation and take it on a distance education trajectory. Students could participate in their lessons and complete their activities online without contacting their teachers or classmates in a natural way. This development led to a variety of reactions from students, teachers and parents who had to cope with this new change. In many cases parents had to offer psychological and technical support to their children to make it easy for them to participate in education. However, this change has brought to the fore several difficulties in implementing this method of education.
In the context of the present study, an attempt was made to investigate the attitude of parents of primary school children towards distance education during the Covid 19 pandemic crisis. Its aim was to fill the research gap in the case of Greece but and the strengthening of the existing international literature which was limited in volume. This study was conducted by distributing an electronic research tool to parents of children studying in Primary Education in the city of Kozani and specifically in Primary School.
The results of this study significantly confirmed those of the international literature. The parents were annoyed by the transition to distance education and had many problems with the application of their knowledge but mainly with the logistical infrastructure. In addition, it was reported that children were involved in school activities at the same level as before the onset of the health crisis.