Περιβαλλοντική ηθική και εκπαίδευση: ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για φοιτητές/-τριες αναφορικά με τις γνώσεις και τις αξίες που σχετίζονται με το Υδατικό Αποτύπωμα
View/ Open
Date
2022Author
Γαρυφαλλογιάννη, Ευμορφία
Garifalogianni, Evmorfia
Metadata
Show full item recordAbstract
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας (ΔΜΑ) για τη διδασκαλία του Υδατικού Αποτυπώματος όπως αυτή εφαρμόστηκε σε 27 φοιτητές/-τριες (26 κορίτσια και 1 αγόρι) Παιδαγωγικού Τμήματος στα πλαίσια εξαμηνιαίου μαθήματος. Παράλληλα με το Υδατικό Αποτύπωμα διδάχθηκε η έννοια του εικονικού νερού, τρόποι εξοικονόμησης νερού, καθώς και αξίες σχετικά με τη χρήση του νερού. Η ΔΜΑ ολοκληρώθηκε σε 12 διδακτικές ώρες. Σκοπός της ΔΜΑ ήταν να γνωρίσουν οι φοιτητές/-τριες τις έννοιες-όρους που συνδέονται άμεσα με το περιβάλλον σε σχέση με τη χρήση νερού, τον κύκλο ζωής των προϊόντων, τους τρόπους εξοικονόμησης νερού την έμμεση και άμεση χρήση νερού των προϊόντων. Στόχος η κατανόηση των προβλημάτων που αφορούν το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση των φοιτητών/-τριών για άμεση ανάγκη μαζικής δραστηριοποίησης για την επίλυσή τους λόγω λειψυδρίας, καθώς και η απόκτηση θετικών στάσεων ως προς την ανάγκη εξοικονόμησης νερού. Για την αξιολόγηση της ΔΜΑ δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο πριν και μετά την εφαρμογή της. Το ερωτηματολόγιο στόχευε στην ανίχνευση των γνώσεων και αξιών τους σχετικά με Υδατικό Αποτύπωμα με ανοιχτού και κλειστού τύπου ερωτήσεις. Η ανάλυση των δεδομένων από τη σύγκριση των Αρχικών και Τελικών-post ερωτηματολογίων κατέδειξε ότι οι φοιτητές/-τριες μπορούν να κατανοήσουν τα περιβαλλοντικά προβλήματα μέσα από την διερεύνηση και τη διδασκαλία των εννοιών που σχετίζονται με αυτά, ωστόσο οι αλλαγές στις συμπεριφορές τους για την υιοθέτηση καθημερινών πρακτικών είχαν μικρό βαθμό βελτίωσης._________________________________________________________________________________________________________________________The aim of this study is to present the development, implementation and evaluation of a Teaching-Learning Sequence (TLS) about teaching the concept of Water Footprint as it was carried out on 27 student (26 girls and 1 boys) of the Department of Pedagogy in the context of a six-month course. In addition to the concept of Water Footprint, the concept of virtual water, ways to save water and values related to water use were taught. The TLS was implemented through twelve didactic hours. The goal of the TLS was for the students to learn the concepts-terms that are directly connected to the environment as far as the use of water is concerned. It aims to the students’ understanding of the environmental problems and to their awakening towards the immediate need for massive activation in order for the problems to be solved due to drought and a positive attitude towards the need of water saving to be acquired. For the evaluation of this TLS the students were given one questionnaire before and after its implementation. The questionnaire aimed to the detection of their knowledge and values, about Water Footprint issues withopen and open type questions. The analysis of the data by the comparison of the pre-post questionnaires has shown that students can comprehend the environmental problems through research and teaching of relative concepts, however changes to their behavior in order for them to adopt more water efficient every day practices were not much noticed.