Η παραγωγή και κατανόηση του γραπτού λόγου στα Προγράμματα Σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από το 1999 και εξής
View/ Open
Date
2022-06Author
Σοβιτσλής, Αθανάσιος
Sovitslis, Athanasios
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα μελέτη αποτελεί μια προσπάθεια διερεύνησης των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών από το 1999 μέχρι σήμερα, τα οποία αφορούν την πρόσληψη και την παραγωγή του γραπτού λόγου στο γυμνάσιο και στο γενικό λύκειο. Η παραγωγή και η κατανόηση του γραπτού λόγου αποτελεί μια σύνθετη και πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί την εμπλοκή πολλών παραγόντων. Αρχικά, παρουσιάζεται το θεωρητικό πλαίσιο σύμφωνα με το οποίο προσδιορίζονται οι έννοιες «Πρόγραμμα σπουδών» και «Αναλυτικό πρόγραμμα». Στη συνέχεια παρουσιάζεται η γλωσσική διδασκαλία στην Ελλάδα καθώς προσδιορίζονται οι βασικές αρχές και τα χαρακτηριστικά που οδηγούν στη σύνταξη των προγραμμάτων σπουδών. Έπειτα, σε 2ερευνητικό επίπεδο, γίνεται προσπάθεια μέσα από τη συγκριτική μελέτη των προγραμμάτων σπουδών από το 1999 μέχρι το 2021 να αναδειχθούν διάφορα συμπεράσματα που αφορούν τον τρόπο προσέγγισης του γραπτού λόγου μέσα από τα προγράμματα αυτά. Η κατάκτηση και η αξιοποίηση μιας ποικιλίας δεξιοτήτων και στρατηγικών είναι σημαντική κατά τη δραστηριότητα του γραπτού λόγου που θα οδηγήσει στη σύνθεση ενός ορθού τελικού αποτελέσματος, πολύ περισσότερο στη σημερινή εποχή, η οποία χαρακτηρίζεται από τον ψηφιακό γραμματισμό._________________________________________________________________________________________________________________The prresent study is an attempt to explore the Curriculum from 1999 until today concerning the comprehension and th production of writting skills in secondary schools from 1st grade yp to 6th grade. The production and the comprehension of written language is a composite and a complicated process requiring th involvement of many factors. Initially, it is expounded th theoretical background with which it is defined the meaning of curriculum. Then it is presented the language teaching in Greece determining the basic principles and features which lead to the composition of curricula.At a research level, an attempt is made through the comparative study of the curricula from 1999 until 2021 to emerge various conclusions regarding the way of approaching the written language tyhrough the curricula. The acquisition and utilization of a variety of skills and strategies is important in the activity of the written word for synthesis of a correct final result, especially in the present era which is characterized by digital litteracy.