Show simple item record

dc.contributor.advisorΔεσλή, Δέσποινα
dc.contributor.authorΑποστολίδου, Μαρία
dc.contributor.authorApostolidou, Maria
dc.date.accessioned2022-10-05T10:13:05Z
dc.date.available2022-10-05T10:13:05Z
dc.date.issued2022-10
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2852
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΤα σχολικά εγχειρίδια αποτελούν τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στο προβλεπόμενο και στο εφαρμοσμένο πρόγραμμα σπουδών. Είναι το κύριο διδακτικό εργαλείο του εκπαιδευτικού, αλλά και των μαθητών και συντελούν πρωταγωνιστικό ρόλο στο ελληνικό σχολείο, αφού αποτελούν το ένα και μοναδικό εγχειρίδιο που διανέμεται στα σχολεία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι αφενός, να μελετηθούν τα είδη των λεκτικών προβλημάτων που εμπεριέχονται στα σχολικά εγχειρίδια της Δ’ τάξης του Δημοτικού σχολείου και η συχνότητα εμφάνισής τους και αφετέρου, να μελετηθεί η σύνδεσή τους με τον πραγματικό κόσμο και την καθημερινή ζωή των μαθητών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως η πλειοψηφία των λεκτικών προβλημάτων στα σχολικά εγχειρίδια της Δ’ τάξης είναι τυποποιημένα, παραδοσιακά προβλήματα, κλειστού τύπου, που στην πλειονότητά τους δεν ζητούν κάποια αιτιολόγηση ή επεξήγηση. Επίσης, τα περισσότερα από τα λεκτικά προβλήματα είναι επαρκών δεδομένων και απαιτούν περισσότερες από μία πράξεις για την επίλυσή τους. Τα αναπαραστατικά μέσα που χρησιμοποιούνται είναι κυρίως συνδυασμός οπτικών, λεκτικών και μαθηματικών μέσων και τα θέματα που πλαισιώνουν τα περισσότερα προβλήματα συνδέονται με τον πραγματικό κόσμο. Ωστόσο, η σύνδεση με τον πραγματικό κόσμο δεν συνεπάγεται ότι τα προβλήματα θα αποσπούν και το ενδιαφέρον των μαθητών. ______________________________________________________________________________________________________________________________School textbooks are the link between the planned and the applied curriculum. They are the main teaching tool of the teacher, but also of the students and they contribute a leading role in the Greek school, since they constitute the one and only textbook that is distributed in schools. The purpose of this thesis is, on the one hand, to study the types of word problems contained in the textbooks of the fourth grade of primary school and the frequency of their occurrence and, on the other hand, to study their connection with the real world and the daily life of students. The results of the survey showed that the majority of word problems in the school textbooks of the fourth grade are routine, traditional problems, close-ended, the majority of which do not ask for any justification or explanation. Also, most of the word problems are of sufficient data and require more than one operation to solve them. The representation form of the problems is mainly a combination of visual, verbal and mathematical form and the context of the most of the problems is related to the real world. However, the connection with the real world does not imply that word problems will be of interest to the students.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectσχολικά εγχειρίδια μαθηματικώνen_US
dc.subjectανάλυση εγχειριδίωνen_US
dc.subjectεπίλυση προβλήματοςen_US
dc.subjectλεκτικά μαθηματικά προβλήματαen_US
dc.subjectmath school textbooksen_US
dc.subjecttextbooks analysisen_US
dc.subjectproblem solvingen_US
dc.subjectword problemsen_US
dc.titleΜαθηματικά προβλήματα και επίλυση μαθηματικού προβλήματος στα σχολικά εγχειρίδια των μαθηματικών της Δ' τάξηςen_US
dc.title.alternativeMath problems and problem sovling in the school mathematics textbooks of 4th Gradeen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record