Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας αξιοποιώντας βιβλία Διαπολιτισμικού περιεχομένου
Abstract
Το θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι «Δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής και Φιλαναγνωσίας, αξιοποιώντας βιβλία Διαπολιτισμικού περιεχομένου». Μέσα από την εργασία αυτή θα πραγματοποιηθεί ανάλυση των όρων: Δημιουργική γραφή, Φιλαναγνωσία και Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στο πρώτο κομμάτι το οποίο αποτελεί και το θεωρητικό πλαίσιο της πτυχιακής. Στη συνέχεια στο δεύτερο μέρος, θα ακολουθήσει μια σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες προέκυψαν μέσα από την επιλογή δύο βιβλίων διαπολιτισμικού περιεχομένου εγκεκριμένα για τη νηπιακή ηλικία, τα οποία επέλεξε η φοιτήτρια μέσα από αναζήτηση που πραγματοποίησε. Τα βιβλία αυτά φέρουν τους τίτλους «Η Μάγισσα Τσούσκα και το Χιόνι» και «Έλλα και Άλλυ» ( Είσαι φίλη μου).
Μέσα από το θεωρητικό πλαίσιο θα ανακαλύψουμε τους ορισμούς των εννοιών που αναφέραμε και παραπάνω, την ιστορική τους εξέλιξη στη διάρκεια του χρόνου, τους σκοπούς και τους στόχους που έχουν θέσει και φυσικά την επίδραση αυτών στην τάξη του νηπιαγωγείου. Η νηπιακή ηλικία αποτελεί την αφετηρία για την ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών. Μέσα λοιπόν από την εργασία αυτή θα μελετήσουμε τη συμβολή της Δημιουργικής γραφής στην εξέλιξη του παιδιού και στη διεύρυνση του πνευματικού του ορίζοντα. Η επιλογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε διότι, τα παιδιά από την πιο νεαρή κιόλας ηλικία πρέπει να ευαισθητοποιούνται και να χτίζουν την προσωπική τους ταυτότητα μακριά από τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις που δυστυχώς συναντάμε ακόμη στον 21οαιώνα.
Η σύμπλεξη της Δ.Γ, της φιλαναγνωσίας και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτέλεσαν μια πρόκληση για την παραγωγή και τη σύνθεση δραστηριοτήτων που θα προορίζονταν για την αίθουσα του νηπιαγωγείου. Ο στόχος όμως επετεύχθη και όπως θα δείτε και στο πρακτικό μέρος της εργασίας, δημιουργήθηκαν 10 δραστηριότητες 5 για κάθε βιβλίο, οι οποίες εστιάζουν στην δημιουργικότητα, τη διεύρυνση της σκέψης των νηπίων, την ενεργό συμμετοχή των παιδιών, την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και τέλος την παραγωγή μηνυμάτων διαπολιτισμικού περιεχομένου.______________________________________________________________________________________________________________________The topic of this dissertation is "Creative writing and reading activities making the best of reading books with Intercultural content". Through this work there will be an analysis of the terms: Creative Writing, Literacy and Intercultural Education in the first part, which is the theoretical framework of the dissertation. Then in the second part, there will be a series of activities, which emerged, through the selection of two books of intercultural content, approved for infancy, which were selected by the student through a search. These books are entitled "The Witch Tsuska and the Snow" and "Ella and Ally" (You are my friend).
Through the theoretical framework we will discover the definitions of the concepts mentioned above, their historical evolution over time, the goals and objectives they have set and of course their impact on the kindergarten classroom. Infancy is the starting point for the development of children's creativity. Through this work we will study the contribution of Creative writing to the development of the child and to the expansion of his spiritual horizon.
The choice of intercultural education was made because, from a very young age, children need to become aware and build their personal identity away from the stereotypes and prejudices that unfortunately we still encounter in the 21st century. The combination of CW, literacy and intercultural education was a challenge for the production and synthesis of activities that would be intended for the kindergarten room. However, the goal was achieved and as you will see in the practical part of the work, 10 activities were created 5 for each book, which focus on creativity, expanding the thinking of infants, active participation of children, collaborative teaching and finally the production of intercultural content messages.