Δημιουργική Γραφή και Σεξουαλική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση
Abstract
Αρχικά ο φεμινισμός, οι γυναικείες σπουδές και μετέπειτα οι σπουδές φύλου αποτέλεσαν το έναυσμα για την έμφαση που δόθηκε στην “εικόνα” της γυναίκας μέσω της λογοτεχνίας και ύστερα στις αναπαραστάσεις και εικόνες των φύλων στην παιδική λογοτεχνία. Επίσης γίνεται λόγος για την παιδική λογοτεχνία που ως μέσο καθοδήγησης και πειθάρχησης, στόχευε στην συμμόρφωση των αγοριών και των κοριτσιών ως προς την αρρενωπότητα και την θηλυκότητα αντίστοιχα. Έπειτα γίνεται αναφορά στην Σεξουαλικότητα και την Σεξουαλική Αγωγή. Συγκεκριμένα αναφέρεται η παιδική σεξουαλικότητα και οι στόχοι, το περιεχόμενο, τα εργαλεία/ υλικά και οι διδακτικές μέθοδοι της σεξουαλικής αγωγής. Παράλληλα, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η σεξουαλική αγωγή πρέπει να παρέχεται ήδη από την προσχολική ηλικία, καθώς τα παιδιά αυτής της ηλικίας κάνουν αρκετές ερωτήσεις σχετικά με την σεξουαλικότητα και δέχονται καθημερινά πολλά μηνύματα σχετικά με αυτό το θέμα από διάφορα μέσα και καταστάσεις. Επιπλέον εξετάζεται η Σεξουαλική Ιδεολογία του Σχολείου και πιο συγκεκριμένα τα προγράμματα πολύπλευρης σεξουαλικής αγωγής και τα προγράμματα αποχής και εγκράτειας. Πρόκειται δηλαδή, για τις κυριότερες σεξουαλικές ιδεολογίες, στις οποίες στηρίζονται αρκετά προγράμματα σεξουαλικής αγωγής. Τέλος, παρουσιάζεται η σεξουαλική αγωγή στην Ελλάδα, την Αμερική και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Ωστόσο, πόσο αποτελεσματικά και ωφέλιμα είναι τελικά τα προγράμματα σεξουαλικής αγωγής; και γενικότερα ποια η σπουδαιότητα της Σεξουαλική Αγωγής; Αυτά τα ερωτήματα εξετάζονται στην παρούσα πτυχιακή εργασία._________________________________________________________________________________________________________________________In the beginning, feminism and "women's studies"; and later on "gender studies", were the triggering factors for the emphasis given to the image of women through literature and later on to the representations and depictions of the sexes in children's literature. There is also talk of children's literature, which as a means of guidance and discipline, aimed at the conformity of boys and girls in terms of masculinity and femininity respectively. Then reference is made to sexuality and sex education. More specifically, child sexuality and the goals, content, tools/ materials and teaching methods of sex education are mentioned. At the same time, it is noteworthy that sex education should be provided from preschool age, as children of this age tend to start asking many questions about sexuality and receive many messages on this subject from various media and situations on a daily basis. Additionally, the Sexual Ideology of school is being studied and more specifically the programs of multisided sexual education and the programs of abstention and abstinence. So it is about the main sexual ideologies in which several sexual education programs are based upon. Finishing, the sexual education in Greece, United States and other European countries is being presented. Though how efficient and beneficial are those programs after all? These are the questions that are being studied in this paper.