Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΚαραϊσκου, Ελένη
dc.contributor.authorKaraiskou, Eleni
dc.date.accessioned2022-10-07T10:29:36Z
dc.date.available2022-10-07T10:29:36Z
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/2871
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΣτη σύγχρονη εποχή έχει καταγραφεί ένα ιδιαίτερο φαινόμενο, που ονομάζεται «Plant Blindness» ή σε ελληνική απόδοση «Τυφλότητα απέναντι στα Φυτά». Το φαινόμενο αυτό αφορά στο μειωμένο ενδιαφέρον των ανθρώπων απέναντι στους φυτικούς οργανισμούς και ειδικότερα στην αδυναμία παρατήρησης των φυτικών οργανισμών στον περιβάλλοντα χώρο, στην αδυναμία αναγνώρισης της σημασίας των φυτών, στην τάση ταξινόμησης τους ως κατώτερα από τους ζωικούς οργανισμούς και τέλος στη αδυναμία εκτίμησης των αισθητικών και βιολογικών τους χαρακτηριστικών. Τα κύρια αίτια του φαινομένου σύμφωνα με ερευνητές αποδίδονται στη λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου, στη διαφορετική φυσιολογία και μορφολογία τους σε σχέση με τα άλλα ζώα, σε κοινωνικούς και πολιτισμικούς παράγοντες και στη περιορισμένη παρουσία των φυτών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Η παρούσα πτυχιακή εργασία, διερευνά και καταγράφει την παρουσία του φαινομένου σε φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης της Ελλάδας. Το εργαλείο, που χρησιμοποιήθηκε για την συλλογή ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων, ήταν ένα ερωτηματολόγιο, του οποίου ο διαμοιρασμός έγινε ηλεκτρονικά. Στην έρευνα συμμετείχαν 245 φοιτητές/φοιτήτριες (236 γυναίκες και 9 άντρες) επτά τμημάτων Προσχολικής Εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ευρήματα άλλων ερευνών, που έχουν ασχοληθεί με το φαινόμενο. Ειδικότερα, έδειξαν πως καταγράφεται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα ζώα σε σχέση με τα φυτά από την πλειονότητα των συμμετεχόντων. Επίσης, μέσα από την έρευνα φάνηκε πως οι φοιτητές δυσκολεύονταν να συνδέσουν τους φυτικούς οργανισμούς με τους ζωντανούς οργανισμούς. Η πλειονότητα των συμμετεχόντων κατανοεί τη σημασία των φυτικών οργανισμών για τον πλανήτη, ενώ σχεδόν πάνω από το ένα δεύτερο παρατηρεί τα φυτά στον περιβάλλοντα χώρο. Ακόμα, τα ευρήματα της έρευνας έδειξαν πως η πλειονότητα απάντησε πως στο σύνολο των σπουδών τους και στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο, οι δάσκαλοι/ες και οι καθηγητές/τριες αναφέρονταν σπάνια στους φυτικούς οργανισμούς. Συνοψίζοντας, η έρευνα κατέδειξε πως το συνολικό επίπεδο γνώσεων των συμμετεχόντων αναφορικά με τα φυτά κρίθηκε ως μέτριο, ενώ η ικανότητά τους να αναγνωρίζουν αντικείμενα που έχουν φυτική προέλευση κρίθηκε μέτρια προς υψηλή.________________________________________________________________________________________________________________________In modern times a special phenomenon has been recorded called “Plant Blindness”. This phenomenon concerns the reduced interest towards plant organisms and in particular the inability to observe plants in the surrounding environment, the inability to recognize the importance of plants, the tendency to classify them as inferior to animal organisms and finally the inability to appreciate their aesthetic and biological characteristics. The main causes of this phenomenon have been attributed to the function of the human brain, their different physiology and morphology in relation to other animals, to social and cultural factors and to the limited presence of plants in the educational system. This dissertation investigates and records the possible presence of the phenomenon in students of the Pedagogical Departments of Preschool Education in Greece. The tool used to collect quantitative and qualitative data was a questionnaire, which was distributed online. The research involved 245 students (236 women and 9 men) seven Pedagogical Departments of Preschool Education. The results of the research confirmed the findings of added research that has dealt with the phenomenon. More specifically, the results showed that more interest was recorded towards animals than towards plants by the majority of participants. Also, it was revealed that the students had a difficulty recognizing plant organisms as living organisms. The majority of participants understand the importance of plant organisms for the planet, while almost over half of the participants observe plants in the surrounding environment. Furthermore, the research findings showed that the majority answered that in all their studies, both in school and in universities, teachers and professors rarely referred to plant organisms. In summary, the research showed that the overall level of knowledge towards plants was deemed as moderate, while the ability of the participants to recognize objects of plant origin was judged as moderate towards high.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectτυφλότητα απέναντι στα φυτάen_US
dc.subjectγνώσειςen_US
dc.subjectστάσειςen_US
dc.subjectπροσχολική αγωγήen_US
dc.subjectβιώσιμη ανάπτυξηen_US
dc.subjectπεριβαλλοντική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectplant blindnessen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectattitudesen_US
dc.subjectearly childhood educationen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectenvironmental educationen_US
dc.titleΚαταγραφή Γνώσεων Και Στάσεων Φοιτητών Προσχολικής Εκπαίδευσης Απέναντι Στα Φυτά Με Επικέντρωση Στη Τυφλότηταen_US
dc.title.alternativeObserving the Knowledge and Attitudes of Preschool Education University Students towards Plants. Focus on Plant Blindnessen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record