Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτης Καθηγητής: Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος
dc.contributor.authorΧονδρογιάννη, Ελισάβετ
dc.contributor.otherΒ΄ βαθμολογητής: Φωτόπουλος Νίκος
dc.date.accessioned2016-07-11T06:29:10Z
dc.date.available2016-07-11T06:29:10Z
dc.date.issued2016-05-10
dc.identifier.other512 ΧΟΝ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/288
dc.description.abstractΗ παρακάτω εργασία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης Πτυχιακής Εργασίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών. Στόχος της εργασίας, είναι η διδασκαλία της Δημιουργικής Γραφής στο Νηπιαγωγείο αλλά και τις πρώτες τάξες του Δημοτικού, μέσω δομημένων δραστηριοτήτων με τη βοήθεια και τη χρήση των Σύγχρονων Τεχνολογιών και της Λογοτεχνίας. Επομένως, κρίθηκε αναγκαία η σύνδεση επιμέρους οργάνων και μέσων των τριών αυτών ακαδημαικών πεδίων, για τον σχεδιασμό ολοκληρωμένων δραστηριοτήτων, οι οποίες αν και βρίσκονται σε θεωρητικό πλαίσιο, έγινε προσπάθεια να πλησιάσουν όσο το δυνατόν περισσότερο την ορθή πρακτική τους υλοποίηση. Στη συνέχεια, γίνεται καταγραφή των στοιχείων που επιλέχθηκαν από κάθε ακαδημαϊκό πεδίο αλλά και του τρόπου, με τον οποίο συνδέθηκαν μεταξύ τους, για την οργάνωση της παρούσας παιδαγωγικής πρότασης. Από τον κλάδο της Λογοτεχνίας επιλέχθηκε, κυρίως το ποίημα, χωρίς βέβαια να αποφεύγεται το πεζό κείμενο, θεωρώντας ότι είναι πιο εύκολο και πιο οικείο σε μικρά παιδιά, απ’ όσο το δεύτερο. Στη συνέχεια, ως ασκήσεις Δημιουργικής γραφής επιλέχθηκαν οι εξής: δημιουργία 2στιχου και κατ’ επέκταση 4στιχου ποιήματος, αλλαγή ύφους κειμένων, αλλά και δημιουργία ποιήματος και ιστοριών με τη βοήθεια της νηπιαγωγού. Συνεχίζοντας, έγινε προσπάθεια να χρησιμοποιηθεί ο κλάδος των Σύγχρονων Τεχνολογιών όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα, εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας των παιδιών. Έτσι, επιλέχθηκε η εικονογράφηση ποιημάτων και ιστοριών που θα έχουν δημιουργήσει τα ίδια τα παιδιά, η δημιουργία ηρώων αλλά και η προβολή βίντεο που έχουν σκοπό την προώθηση της Δημιουργικής Γραφής. Ακολούθως, πραγματοποιείται έκθεση της βιβλιογραφικής ανασκόπησης των τριών παραπάνω ακαδημαϊκών πεδίων και ακολούθως πρόταση συγκεκριμένων ασκήσεων και δραστηριοτήτων ως παραδείγματα. Σε κάθε στάδιο της δημιουργίας των ασκήσεων εκτίθεται ο τρόπος σκέψης που ακοληθήθηκε και οι λόγοι, για τους οποίους, επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες. Σημαντικό το γεγονός, ότι το υλικό θεωρείται επαρκώς εύπλαστο και διαφοροποιήσιμο, ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης στην οποία θα λάβει χώρα. Επιπλέον, γίνεται καταγραφή των προσδοκώμενων αποτελεσμάτων, αφού η εργασία δεν πραγματοποιήθηκε πρακτικά, του πλαισίου στο οποίο θα σταθεί υποθετικά η εργασία αλλά και των συμπερασμάτων.el_GR
dc.format.extent46 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΔημιουργική γραφήel_GR
dc.subjectΣύγχρονες τεχνολογίεςel_GR
dc.subjectΝηπιαγωγείοel_GR
dc.subjectΔραστηριότητεςel_GR
dc.subjectCreative writingel_GR
dc.subjectKindergartenel_GR
dc.subjectActivitiesel_GR
dc.subjectICT (Information and communications technologies)el_GR
dc.titleΔραστηριότητες δημιουργικής γραφής στο νηπιαγωγείο με χρήση σύγχρονων τεχνολογιώνel_GR
dc.title.alternativeCreative Writing Activities in Pre-School Education using ICT (Information and Communication Technologies)”el_GR
dc.typeπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record