Η εννοιολογική κατανόηση των πράξεων του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων από δασκάλους και καθηγητές μαθηματικών
Abstract
Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται η εννοιολογική γνώση δασκάλων και καθηγητών μαθηματικών στις πράξεις του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης κλασμάτων. Από τη βιβλιογραφία διαπιστώνεται ότι οι υποψήφιοι και εν ενεργεία εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παρουσιάζουν ελλιπή εννοιολογική γνώση των κλασμάτων κάτι που επηρεάζει την κατανόηση των ρητών αριθμών από τους μαθητές. Δείγμα της έρευνας αποτελούν είκοσι δάσκαλοι και είκοσι εν ενεργεία καθηγητές μαθηματικών. Από την ανάλυση των δεδομένων παρατηρήθηκε μειωμένη κατανόηση της σημασίας του πολλαπλασιασμού και της διαίρεσης των κλασμάτων με τους καθηγητές να υπερέχουν στις απαντήσεις τους σε σύγκριση με τους δασκάλους.________________________________________________________________________________________________________________________This research paper focuses on the conceptual knowledge of primary and secondary education teachers on multiplication and division of fractions. It can be concluded from the relevant bibliography that both prospective and active teachers in primary and secondary education present deficient conceptual knowledge of fractions, which affects students’ understanding of fractions. The survey was based on a sample of twenty primary education teachers and twenty secondary education math teachers. The data analysis revealed imperfect relational understanding of multiplication and division of fractions and a higher success rate of secondary education math teachers in comparison to primary school teachers.