Διαδραστικά βιβλία που «ζωντανεύουν»: δημιουργία εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας για παιδιά δημοτικού
Abstract
Η τεχνολογία της επαυξημένης πραγματικότητας, ως διαφορετική στο είδος των έως τώρα τεχνολογιών, χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο, κάτι που την καθιστά σημαντική γιατί επρόκειτο για μια τεχνολογία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλούς κλάδους. Ένας από τους κλάδους αυτούς είναι η εκπαίδευση μέσω των βιβλίων που ζωντανεύουν. Ωστόσο είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τις απόψεις που έχουν οι άνθρωποι για την χρήση της επαυξημένης πραγματικότητας στην εκπαίδευση και αυτός είναι ο σκοπός αυτής της εργασίας. Στα πλαίσια της, ζητήθηκαν οι απόψεις ενήλικων ανθρώπων, οι οποίοι δοκίμασαν το επαυξημένο βιβλίο της ιστορίας της τρίτης δημοτικού και έπειτα απάντησαν σε ένα σύντομο ερωτηματολόγιο. Τα άτομα που συμμετείχαν επιλέχθηκαν τυχαία και είναι φοιτητές και φοιτήτριες του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας της Καστοριάς και υπάλληλοι της Περιφερικής Ενότητας Καστοριάς. Έπειτα χρησιμοποιήθηκαν τα στατιστικά δεδομένα από το ερωτηματολόγιο και αναλύθηκαν. Από την ανάλυση τους προέκυψε η γνώμη για το πόσο ενδιαφέροντα θεωρούνται τα επαυξημένα βιβλία, για το αν θα ήθελαν να υπήρχε η τεχνολογία αυτή όταν οι ίδιοι ήταν μαθητές στο δημοτικό και για το ποια είναι τα οφέλη των βιβλίων που ζωντανεύουν. Περισσότερο αναλυτικά κατεγράφησαν οι γνώμες που υπερίσχυσαν σχετικά με τα οφέλη της χρήσης των βιβλίων που ζωντανεύουν και αυτές είναι με σειρά προτεραιότητας το κίνητρο για ενασχόληση και η καλύτερη κατανόηση του μαθήματος. Augmented reality technology, as a different kind of technologies so far, is being used more and more, which makes it important because it is a technology that can be used in many industries. One of these disciplines is education through Live Books. However, it is important to know people's opinions on the use of augmented reality in education, and this is the purpose of this paper. As part of it, the opinions we used were from adults, who tried the augmented history book of the third grade and then answered a short questionnaire. The people who participated were randomly selected and are students of the University of Western Macedonia in Kastoria and employees of the Regional Unit of Kastoria. The statistical data from the questionnaire were then used and analyzed. From their analysis emerged adults’ opinion on how interesting they find augmented books, on whether they wished this technology had been around when they themselves were in elementary school, and on what the benefits of Live Books. The prevailing opinions about the benefits of using Live Books were recorded in more detail and these are, in order of priority, the motivation for engagement and the better understanding of the lesson.