Διαχείριση κρίσεων σε επιχειρήσεις και επικοινωνία με τα ΜΜΕ
Abstract
Ο τομέας της διαχείρισης των κρίσεων έχει ανθήσει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της συνεχούς εμφάνισης επιχειρηματικών κρίσεων και για το λόγο αυτό είναι καίριας σημασίας να ληφθούν δράσεις που κάμπτουν την κρίση. Είναι σημαντικό να τονιστεί πως πολλές φορές η κρίση ξεπερνά τα όρια της επιχείρησης και γίνεται γνωστή στο ευρύ κοινό μέσω των ΜΜΕ, όπου και πάλι είναι επιτακτική ανάγκη να ληφθούν τα απαραίτητα επιχειρησιακά μέτρα για την αποκατάσταση της εικόνας της.
Συνεπώς, το αντικείμενο μελέτης της συγκεκριμένης πτυχιακής εργασίας είναι η διαχείριση των κρίσεων και η επικοινωνία μέσω Μ.Μ.Ε. Στόχος αποτελεί να μελετηθούν και να εξεταστούν τα αίτια ύπαρξης και δημιουργίας κρίσεων μέσα σε οργανισμούς-επιχειρήσεις. Συνεχίζοντας, θα αναλυθούν τα στάδια διαχείρισης των κρίσεων, δηλαδή το πως οι επιχειρήσεις/οργανισμοί αντιμετωπίζουν το οποιοδήποτε κρίσιμο γεγονός όταν εκδηλώνεται ή τείνει να εξελιχθεί, στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον, απειλώντας να βλάψει την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Επίσης θα παρουσιαστεί το πόσο σημαντικό είναι να διαχειριστεί η επιχείρηση τα Μ.Μ.Ε κατά την διάρκεια της εκδήλωσης της κρίσης, καθώς και ο τρόπος επικοινωνίας από την επιχείρηση προς τα ΜΜΕ αφότου ξεπεραστεί ο κίνδυνος. Για να γίνουν τα ανωτέρω κατανοητά θα αξιοποιηθεί η θεωρία της αποκατάστασης της εικόνας του Benoit που εξέδωσε μία συγκεκριμένη τυπολογία.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της παρούσας πτυχιακής, θα μελετηθούν περιπτώσεις επιχειρήσεων που έχουν έδρα την Ελλάδα και μέσα από έρευνα των δημοσιευμάτων θα καταβληθεί προσπάθεια κατανόησης του τρόπου που διαχειρίστηκαν την κρίση σύμφωνα και με την τυπολογία του Benoit. The field of crisis management has particularly flourished in recent years due to the constant occurrence of business crises and it is therefore crucial to take crisis-bending actions. It is important to stress that many times the crisis goes beyond the boundaries of the business and becomes known to the general public through the media, where again it is imperative to take the necessary operational measures to restore its image.
Therefore, the object of study of this thesis is crisis management and communication through media. The aim is to study and examine the causes of existence and creation of crises within organizations-businesses. Continuing, the stages of crisis management will be analyzed, i.e. how companies/organizations deal with any critical event when it manifests or tends to develop, in the internal and external environment, threatening to damage the smooth functioning of the organization. It will also be presented how important it is for the firm to manage the media during the crisis event, as well as how the firm communicates to the media after the risk is overcome. In order to make the above understandable, the theory of image restoration will be utilized by Benoit who issued a specific typology.
In order to achieve the objective of this thesis, cases of companies based in Greece will be studied and through research of the publications an attempt will be made to understand the way they managed the crisis according to Benoit's typology.