Υλοποίηση εφαρμογής εκπαιδευτικού παιχνιδιού για την υποστήριξη του μαθήματος των μαθηματικών με τη χρήση του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος AppInventor
Abstract
Στη παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζεται ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού ψηφιακού παιχνιδιού για κινητές συσκευές, με τη δυνατότητα χρήσης του από άτομα με οπτικές διαταραχές. Δημιουργήθηκε με την χρήση και αξιοποίηση του περιβάλλοντος Appinventor και καλύπτει μέρος της ύλης της γεωμετρίας του μαθήματος των μαθηματικών Β’ Γυμνασίου, σύμφωνα με το ισχύον αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Το ψηφιακό παιχνίδι με το όνομα «Πυθαγόρεια Ακαδημία» προτείνεται με σκοπό να πλαισιώσει την εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, εντός και εκτός των ορίων της τάξης. Ειδικότερα, περιγράφεται ο σκοπός της δημιουργίας του παιχνιδιού, διάφορα στοιχεία γύρω από την μάθηση μέσω ψηφιακών παιχνιδιών, καθώς και το παιδαγωγικό πλαίσιο στο οποίο στηρίχθηκε. Επιπλέον, αναλύεται η λειτουργία του παιχνιδιού, με παράλληλη αναφορά στα στοιχεία του κώδικα που περιλαμβάνει. Τέλος, περιγράφονται τα σημαντικότερα συμπεράσματα που εξήχθησαν. This thesis presents the design and creation of an educational digital game for mobile devices, with the possibility of its use by people with visual impairments. It was created with the use and utilization of the Appinventor environment and covers part of the geometry section, of the Second year Junior High School Mathematics course, according to the current curriculum. The digital game with the name "Pythagorean Academy" is proposed in order to frame the educational and learning process, inside and outside the limits of the classroom. In particular, the purpose of the creation of the game is described, various elements around learning through digital games, as well as the pedagogical framework on which it was based. In addition, the operation of the game is analyzed, while referring to the elements of the code that it includes. Finally, the most important conclusions drawn are described.