Show simple item record

dc.contributor.advisorΓκιαούρη, Στεργιανη
dc.contributor.advisorGiaouri, Stergiani
dc.contributor.authorΦιλίππου, Ελένη
dc.contributor.authorFilippou, Eleni
dc.date.accessioned2023-04-07T11:41:13Z
dc.date.available2023-04-07T11:41:13Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3294
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣύμφωνα με τη βιβλιογραφία, δεν υπάρχουν αρκετά ευρήματα για τη συμπερίληψη στο Γυμνάσιο, στα γλωσσικά μαθήματα για μαθητές/τριες με μαθησιακές δυσκολίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των φιλολόγων των Γυμνασίων για την ισότιμη πρόσβαση και συμπεριληπτική διαδικασία και μάθηση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες στο γενικό σχολείο, καθώς και η επίδραση του δημογραφικού και επαγγελματικού τους προφίλ στις απόψεις τους. Πραγματοποιήθηκε μία ποσοτική έρευνα σύγκρισης, με χρήση αξιόπιστων και έγκυρων ερωτηματολογίων κλίμακας Likert. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 121 φιλόλογοι. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε στάθμη σημαντικότητας 5% στο στατιστικό πρόγραμμα SPSS 26. Επίσης, πραγματοποιήθηκε και μια ποιοτική έρευνα, με τη χρήση Πρωτοκόλλων Αυτοπαρατήρησης. Στην έρευνα πήραν μέρος 13 φιλόλογοι. Tα δεδομένα της ποσοτικής και της ποιοτικής έρευνας ταυτίζονται σε μεγάλο βαθμό. Στην ποσοτική έρευνα Υψηλά βαθμολογήθηκαν η «Αναγκαιότητα επιμόρφωσης», οι «Διδακτικές πρακτικές εφαρμογής συμπεριληπτικής διδασκαλίας» και η «Γνώση συμπεριληπτικής διδασκαλίας». Μέτρια προς υψηλά βαθμολογήθηκαν οι «Παράγοντες επίδρασης στην εφαρμογή συμπεριληπτικής εκπαίδευσης». Μέτρια βαθμολογήθηκαν η «Επαγγελματική εξέλιξη και υποστήριξη» και τα «Εμπόδια εφαρμογής συμπεριληπτικής διδασκαλίας». Στην ποιοτική έρευνα οι φιλόλογοι ανέφεραν ότι δεν αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, ωστόσο θεωρούν ότι υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Οι γνώσεις εκπαιδευτικής συμπερίληψης είναι υψηλές και συχνή η εφαρμογή των διδακτικών πρακτικών. Οι φιλόλογοι αναγνωρίζουν την αξία της επαγγελματικής εξέλιξης για την επιτυχημένη εφαρμογή των συμπεριληπτικών πρακτικών. Επίσης, η ανεπάρκεια χρηματοδότησης και υλικών πόρων, ο μεγάλος αριθμός μαθητών και η έλλειψη κατάρτισης των εκπαιδευτικών στην συμπερίληψη επιδρούν αρνητικά στην εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης______________________________________________ According to the literature, there are not enough findings on the inclusion of students with learning disabilities in the language courses at the secondary school. The aim of this research was to investigate the views of secondary school philologists regarding the equal access and inclusive process and learning of children with learning difficulties in the general school as well as the effect of their demographic and professional profile on their views. A quantitative comparative survey was conducted using reliable and valid Likert scale questionnaires. Totally, 121 philologists took part in the research. Data analysis was accomplished at a significance level of 5% in the SPSS 26 statistical program. Also, qualitative research was carried out, using SelfObservation Protocols. 13 philologists took part in the research. The data of quantitative and qualitative research are largely identical. In quantitative research "Necessity of training", "Teaching practices of implementing inclusive teaching" and "Knowledge of inclusive teaching" were highly rated. The "Factors that influence on the implementation of inclusive education" were rated moderate to high. "Professional development and support" and "Obstacles to implementing inclusive teaching" were moderately rated. Ιn qualitative research the philologists reported that they do not face particular difficulties in inclusive education, however, they believe that there is room for improvement. The knowledge of educational inclusion is high and the application of teaching practices is frequent. Philologists recognize the value of professional development for the successful implementation of inclusive practices. Also, the lack of a insufficient funding and material resources, the large number of students and the lack of teacher training in inclusion have a negative impact on the implementation of inclusive educationen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectφιλόλογοιen_US
dc.subjectγυμνάσιοen_US
dc.subjectσυμπεριληπτική διδασκαλίαen_US
dc.subjectμαθησιακές δυσκολίεςen_US
dc.subjectinclusive teachingen_US
dc.subjectlearning disabilitiesen_US
dc.subjecthight schoolen_US
dc.subjectphilologistsen_US
dc.titleΔιερεύνηση των απόψεων των φιλολόγων εκπαιδευτικών Γυμνασίων για την εφαρμογή της ισότιμης πρόσβασης και συμπεριληπτικής διδασκαλίας και μάθησης των μαθητών/τριών με μαθησιακές δυσκολίεςen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the opinions of hight school philologists regarding its implementation equal access and inclusive teaching and learning of students with learning difficultiesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record