Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλη, Άννα Καρολίνα
dc.contributor.advisorRetali, Anna Carolina
dc.contributor.authorΠέικου, Χρυσούλα
dc.contributor.authorPeikou, Chrissoula
dc.date.accessioned2023-04-11T07:15:10Z
dc.date.available2023-04-11T07:15:10Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3305
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών που εργάζονται στην ιδιωτική εκπαίδευση σχετικά με την επαγγελματική τους ικανοποίηση και την ύπαρξη ηθικής ηγεσίας στον χώρο εργασίας τους. Διεξήχθη μία ποσοτική έρευνα, με χρήση έγκυρων και αξιόπιστων ερωτηματολογίων της επαγγελματικής ικανοποίησης, Job Satisfaction Index (Brayfield & Rothe, 1951) και της ηθικής ηγεσίας, ΚΛΗΘΙΣ (Μητροπούλου, 2019). Στην έρευνα συμμετείχαν 130 εκπαιδευτικοί ιδιωτικής εκπαίδευσης, στην πλειοψηφία τους γυναίκες, ηλικίας 30-50 ετών που διαμένουν σε αστική περιοχή, με τους μισούς να έχουν μεταπτυχιακή εξειδίκευση και να εργάζονται σε φροντιστήρια ολιγομελών τμημάτων. Τηρήθηκαν τα απαραίτητα ηθικά ζητήματα διεξαγωγής μίας επιστημονικής έρευνας. Η επαγγελματική ικανοποίηση βρέθηκε υψηλή στους εκπαιδευτικούς ιδιωτικής εκπαίδευσης της παρούσας έρευνας ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις τους βρέθηκε σε μέτριο επίπεδο η ηθική συμπεριφορά και η ηθική προσωπικότητα των προϊσταμένων τους. Η οικογενειακή κατάσταση των εκπαιδευτικών βρέθηκε να σχετίζεται με τις αντιλήψεις τους για την ηθική συμπεριφορά του ηγέτη και την προσωπικότητα. H επαγγελματική ικανοποίηση σχετίστηκε θετικά αλλά ασθενώς με την ηθική συμπεριφορά του ηγέτη και την προσωπικότητα. Ωστόσο, η ηθική ηγεσία δεν αποτέλεσε προβλεπτικό παράγοντα της επαγγελματικής ικανοποίησης, γεγονός που αναδεικνύει τη σημασία διερεύνησης άλλων παραγόντων που αυξάνουν την επαγγελματική ικανοποίηση.______________________________________________________________________ The aim of this research was to investigate the views of teachers working in private education regarding their job satisfaction and the existence of ethical leadership in their workplace. A quantitative research was conducted using the valid and reliable questionnaires of job satisfaction, Job Satisfaction Index (Brayfield & Rothe, 1951) and moral leadership, KLITHIS (Mitropoulou, 2019). Totally, 130 teachers of private education participated in the research, mostly women, aged 30-50 living in an urban area, with half of them having a post-graduate qualification and working in tutoring schools with small classes. The necessary ethical issues of conducting scientific research were observed. Job satisfaction was rated high while ethical leader behavior and personality moderately. Teachers' marital status influenced their perceptions of the leader's ethical behavior and personality. Job satisfaction was positively related to the leader's ethical behavior and personality. However, ethical leadership was not a predictive factor of job satisfaction, which highlights the importance of investigating other factors that increase job satisfaction.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectεπαγγελματική ικανοποίησηen_US
dc.subjectηθική ηγεσίαen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectιδιωτική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectjob satisfactionen_US
dc.subjectethical leadershipen_US
dc.subjecteducatorsen_US
dc.subjectprivate educatoren_US
dc.titleΗθική ηγεσία και επαγγελματική ικανοποίηση στην ιδιωτική εκπαίδευση: Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικώνen_US
dc.title.alternativeEthical leadership and job satisfaction in private education: Exploring educators perspectivesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record