Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.advisorThoidis, Ioannis
dc.contributor.authorΡουφίδης, Σταύρος
dc.contributor.authorRoufidis, Stavros
dc.date.accessioned2023-04-11T07:26:50Z
dc.date.available2023-04-11T07:26:50Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3306
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΣτην σημερινή εποχή γίνεται διαρκώς δημόσια συζήτηση σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Στο πλαίσιο αυτό, η έρευνα που εκπονήσαμε και παρουσιάζουμε πραγματεύεται τις απόψεις των γονέων παιδιών που φοιτούν στο ολοήμερο σχολείο (νηπιαγωγείο και δημοτικό σχολείο) και πως αυτό συνδράμει στον τελικό στόχο μιας ολοκληρωμένης και ποιοτικής παρεχόμενης εκπαίδευσης. Για τις ανάγκες της έρευνας συμμετείχαν 70 γονείς που έχουν παιδιά σε ολοήμερα νηπιαγωγεία της Φλώρινας καθώς και 70 γονείς με παιδιά σε ολοήμερα δημοτικά του νομού. Το εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε είναι ένα ερωτηματολόγιο που στηρίχτηκε στην βάση των ερευνητικών ερωτημάτων και αποτελείτε από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος αφορά τα δημογραφικά στοιχεία των γονέων ενώ στο δεύτερο υπάρχουν ερωτήσεις που αφορούν τον βαθμό ικανοποίησης τους αναφορικά με την γνωστική πρόοδο και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών τους. Το σύνολο των ερωτήσεων αυτού του ερωτηματολογίου είναι 20 και είναι κλειστού τύπου, με τις ερωτήσεις να είναι τύπου Likert 5-βαθμης κλίμακας, με το βαθμό συμφωνίας να διατρέχει όλο το φάσμα από το «Καθόλου» ως το «Πάρα πολύ». Οι λόγοι που οδήγησαν στην επιλογή του συγκεκριμένου τύπου ερωτήσεων, ήταν η δυνατότητα που παρέχουν για εύκολη σύγκριση των απαντήσεων και την κωδικοποίηση τους. Για την κατασκευή του ερωτηματολογίου στηριχτήκαμε και αναπροσαρμόσαμε στις δικές μας απαιτήσεις στο ερωτηματολόγιο που χρησιμοποίησε η κυρία Ηλιάδου Ε. (2022) σε μια συγκριτική προσέγγιση για την ερευνητική της εργασία «Απόψεις γονέων για το ολοήμερο σχολείο και τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών». Τα αποτελέσματα της έρευνας μας, όπως θα δούμε αναλυτικά παρακάτω ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, κρίνοντας από το γεγονός πως οι περισσότεροι γονείς έδειξαν ικανοποιημένοι από την λειτουργία του ολοήμερου σχολείου, τόσο στο Δημοτικό Σχολείο όσο και στο Νηπιαγωγείο, όσον αφορά την γνωστική πρόοδο των παιδιών τους αλλά και την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων και την αυτονομία τους________________________________________________________ Currently, there is a constant public debate about the effectiveness of our education system. In this context, the research we prepared and present deals with the views of the parents of children who attend full-day school (kindergarten and primary school) and how this contributes to the final goal of a comprehensive and quality education provided. For the needs of the research, 70 parents who have children in full-day kindergartens in Florina, as well as 70 parents with children in Full-day elementary schools in the prefecture, participated. The tool used is a questionnaire based on the research questions and consists of two parts. The first part concerns the demographic data of the parents, while in the second there are questions regarding their degree of satisfaction regarding the cognitive progress and the cultivation of social skills of their children. The total number of questions in this questionnaire is 20 and they are “closed-type”, with the questions rating on the 5-point Likert type scale, with the degree of agreement running the whole spectrum from "Not at all" to "To a very great extent". The reasons that led to the selection of the specific type of questions was the possibility that they provide easy comparison of the answers and their coding. For the construction of the questionnaire, we relied on and adapted to our own requirements the questionnaire used by Mrs. Iliadou E. (2022) in a comparative approach for her research work "Parents' views on the full-day school and Children's Creative Employment Centers". The results of our research, as we will see below, were particularly encouraging, judging by the fact that most parents were satisfied with the operation of the all-day school, both in the Primary School and in the Kindergarten, in terms of their children's cognitive progress and the cultivation of social skills and their autonomy.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectολοήμερο σχολείοen_US
dc.subjectΔημοτικό Σχολείοen_US
dc.subjectΝηπιαγωγείοen_US
dc.subjectfull day schoolen_US
dc.subjectKindergartenen_US
dc.subjectPrimary Schoolen_US
dc.titleΟι απόψεις των γονέων για το ολοήμερο νηπιαγωγείο και το ολοήμερο δημοτικό σχολείο: Μια συγκριτική προσέγγισηen_US
dc.title.alternativeParents views of full day kindergarten and fuul day primary school : A comparative approachen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record