Σχεδιασμός, μιας πολυτροπικής εφαρμογής για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες με θέμα τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη της κριτικής
ιστορικής σκέψης στο μάθημα της ιστορίας μέσω της επαυξημένης
πραγματικότητας. Μέσα από την συγκεκριμένη διδακτική πρόταση, επιχειρείται η
επίτευξη συγκεκριμένων μαθησιακών στόχων (ανάπτυξη της ιστορικής σκέψης
για τις Γεωγραφικές Ανακαλύψεις) με τη χρήση της επαυξημένης
πραγματικότητας και τη σχεδίαση ενός πολυτροπικού πλαισίου. Ο βασικός σκοπός
της σχεδίασης της εν λόγω πρότασης διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο που θα
βοηθήσει τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες με προβλήματα στον γραπτό λόγο
να οδηγηθούν στην πρόσκτηση ιστορικής γνώσης και να αναπτύξουν ιστορική
σκέψη.
Αντικείμενο της διδακτικής πρότασης τίθεται η επίτευξη των μαθησιακών
στόχων, όπως είναι η καλλιέργεια της ιστορικής σκέψης με εστίαση τις Γεωγραφικές
Ανακαλύψεις. Ειδικότερα, επιχειρείται να δημιουργηθεί ένα διαφοροποιημένο
πλαίσιο μάθησης αξιοποιώντας τα οφέλη των Νέων Τεχνολογιών, με την χρήση της
Επαυξημένης Πραγματικότητας (διαδραστικών χαρτών, βίντεο και εικόνων) με
βασικό μέλημα την δημιουργία ενός προσιτού και πολυτροπικού υλικού. Αυτό θα
βοηθήσει τους μαθητές στην αφομοίωση των ιστορικών πληροφοριών και την
ανάπτυξη ιστορικής σκέψης___________________________________________________________
This thesis focuses on the development of critical historical thinking in the course
of history through augmented reality. Through this specific didactic proposal, the
achievement of specific learning goals (development of historical thinking about
Geographical Discoveries) is attempted with the use of augmented reality and the
design of a multimodal framework. The main purpose of the design of this proposal
was formulated in such a way that it will help students with learning difficulties with
problems in the written language to be led to the acquisition of historical knowledge
and to develop historical thinking.
The object of the didactic proposal is the achievement of the learning objectives,
such as the cultivation of historical thinking with a focus on Geographical
Discoveries. In particular, an attempt is made to create a differentiated learning
framework utilizing the benefits of New Technologies, with the use of Augmented
Reality (interactive maps, videos and images) with the main concern being the
creation of an accessible and multimodal material. This will help students assimilate
historical information and develop historical thinking.