Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπόπτης Καθηγητής: Κωτόπουλος Η. Τριαντάφυλλος
dc.contributor.authorΓιόκα, Ελισσάβετ
dc.contributor.otherΒ΄βαθμολογητής: Χρήστου Κωνσταντίνος
dc.date.accessioned2016-07-12T09:07:12Z
dc.date.available2016-07-12T09:07:12Z
dc.date.issued2016-05
dc.identifier.other551 ΓΙΟ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/331
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία αποτελεί μια εκπαιδευτική προσπάθεια ενδυνάμωσης και συγκερασμού τριών διαφορετικών μαθησιακών ενοτήτων, οι οποίες μαθησιακές ενότητες είναι εξαιρετικά σημαντικές και απαραίτητες σε όλες της ηλικιακές φάσεις της εκπαίδευσης και κυρίως στην προσχολική εκπαίδευση. Ο συγκερασμός που επιτυγχάνεται μεταξύ των Μαθηματικών, της Δημιουργικής Γραφής και των Τεχνολογιών Πληροφορίας της Εκπαίδευσης είναι ένα φαινόμενο το οποίο στην προσχολική ηλικία που κυρίως εξετάζεται στο τμήμα Νηπιαγωγών μπορεί να εξελίξει κατά πολύ την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών σε θεματικές όπως είναι η Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Η παρούσα εργασία παρουσιάζει δυο δραστηριότητες Μαθηματικών, οι οποίες αναλύονται σε μικρότερες δραστηριότητες Δημιουργικής Γραφής. Επίσης, για κάθε δραστηριότητα μαθηματικών έχει κατασκευαστεί και η αντίστοιχη εκπαιδευτική εφαρμογή με την χρήση ειδικού προγράμματος. Αυτές οι δραστηριότητες των Μαθηματικών σχετίζονται με το κομμάτι της Γεωμετρίας-Μέτρηση Γης. Συγκεκριμένα, η πρώτη δραστηριότητα αφορά το παραδοσιακό παιχνίδι της Τυφλόμυγας, το οποίο έχει μετονομαστεί σε Μαντηλιάνο ούτως ώστε να μην χρησιμοποιηθεί όρος φοβικός στις ευαίσθητες ηλικίες των νηπίων, ενώ η δεύτερη είναι ένας Χάρτης με βάση τον οποίο τα παιδιά πρέπει να βρουν την σωστή διαδρομή για την Μέλισσα Μόλυ. Στο κομμάτι της δημιουργικής γραφής, υπάρχουν ορισμένες δραστηριότητες που έχουν σχέση με τις θεματικές των Μαθηματικών και τη συγκεκριμένη ορολογία που χρησιμοποιούμε, ούτως ώστε να συσχετιστούν οι δυο επιστήμες. Επιπρόσθετα, για τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας στην Εκπαίδευση υπάρχουν 2 σχεδιασμένα λογισμικά ένα για κάθε δραστηριότητα Μαθηματικών (όπως προαναφέρεται), τα οποία τα παιδιά του Νηπιαγωγείου θα είναι σε θέση να παίξουν με την βοήθεια ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο σύνολο, ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να τονιστεί η θετική πλευρά της Πληροφορικής στην εκπαίδευση, εμπλέκοντας τον ηλεκτρονικό υπολογιστή στην διαδικασία της μάθησης, και συγκεκριμένα στην διδακτική των Μαθηματικών. Με τον συγκερασμό όλων των μαθησιακών ενοτήτων που προαναφέρονται, θα επιτευχθεί ολόπλευρη και διαθεματική ανάπτυξη στους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου. Τhis present paper is an educational attempt , to enfoster and reconcile three different learning subjects, that are extremely important and necessary to all ages of schooling groups and mainly for the preschool education. The reconciling achieved among Maths, Creative Writing and Computer Science is a phenomenon in which in the preschool education that is mostly examined in the Nursery Education, may develop by far the children's cognitive development in subjects such as Literature and Maths. This present paper introduces two Math activities, that are analyzed in other minor activities of Creative Writing. Additionally, for each Math activity, there is made a corresponding training application by a special program. These Math activities are related to the section of Geometry. Specifically, the first one regards to the traditional game “Tiflomiga” that is renamed as “Mantiliano” in order not to use phobic terms in these sensitive ages of infants, while the second one has to be with a map, in which kids have to find the right way for the bee named Moly. In the section of Creative Writing, there are some activities in this paper that are related to Maths and the specific terminology we use, so as to have these two subjects (Maths and Creative Writing) linked. Moreover, having to deal with the Computer science, there are two applications (as mentioned) that have been designed so that infants can “run” them when they simply use a computer. Overally, my intention is to emphasize the positive aspects of Computer Science in education and to evolve computers in the process of teaching and especially of teaching maths. By this reconciling of all these dfferent learning subjects that are mentioned, wiil be achieved round and interdisciplinary development for the young students of nursery education.el_GR
dc.format.extent75 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΔραστηριότητεςel_GR
dc.subjectΜαθηματικάel_GR
dc.subjectΔημιουργική γραφήel_GR
dc.subjectΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών)el_GR
dc.subjectActivitiesel_GR
dc.subjectMathematicsel_GR
dc.subjectCreative writingel_GR
dc.subjectICT (Information and communications technologies)el_GR
dc.titleΔραστηριότητες Μαθηματικών με Δημιουργική Γραφή και Τεχνολογίες Πληροφορίας της Εκπαίδευσηςel_GR
dc.typeπτυχιακή / διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record