Μάθηση, διδασκαλία και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου στα μαθηματικά ως συνιστώσες επαγγελματικής ανάπτυξης: Πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών της Β᾽ Βάθμιας Εκπαίδευσης
View/ Open
Date
2023Author
Καμανάς, Κωνσταντίνος
Kamanas, Konstantinos
Metadata
Show full item recordAbstract
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει τις πεποιθήσεις εκπαιδευτικών
Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που διδάσκουν μαθηματικά για τη μάθηση, τη
διδασκαλία και την αξιολόγηση ως συνιστώσες της επαγγελματικής τους ανάπτυξης.
Διεξήχθη μία πρωτογενής, συγχρονική ποσοτική, περιγραφική έρευνα, με χρήση
ερωτηματολογίου κλίμακας Likert. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 150
μαθηματικοί, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός
ερωτηματολογίου που κατασκευάστηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Η ανάλυση
δεδομένων πραγματοποιήθηκε σε στάθμη σημαντικότητας 5%, χρησιμοποιώντας τον
συντελεστή συσχέτισης Spearman, μοντέλα πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, και
άλλους παραμετρικούς και μη παραμετρικούς ελέγχους.
Τα ευρήματα της μελέτης υποδεικνύουν πως οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί που
διδάσκουν μαθηματικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιλαμβάνονται σε
ικανοποιητικό βαθμό τη σχέση μεταξύ επαγγελματικής ανάπτυξης, διδακτικών
πρακτικών και αξιολογικών πρακτικών, αλλά αδυνατούν να διακρίνουν συγκεκριμένα
χαρακτηριστικά και σταθερές αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους_________________________________________________________________
The aim of this research was to examine the beliefs of secondary education teachers
who teach mathematics about professional development and student assessment and
their relationship with teaching practices.
A primary, cross-sectional, quantitative, descriptive survey was conducted using a
Likert scale questionnaire. A total of 150 mathematicians answered to the questions of
a questionnaire constructed for the purpose of the study. Data analysis was performed
at a 5% significance level using Spearman's correlation coefficient, multiple linear
regression models, and other parametric and nonparametric tests.
The findings of the study indicate that the participating mathematics teachers in
secondary education conceptualize to a satisfactory degree the relationship between
professional development, teaching practices and assessment practices, but fail to
identify specific features and constant interactions among them