Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.advisorIordanidis, Georgios
dc.contributor.authorΚαπέτης, Ηλίας
dc.contributor.authorKapetis, Ilias
dc.date.accessioned2023-04-11T10:03:42Z
dc.date.available2023-04-11T10:03:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3333
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη διπλωματική εργασία σκοπό έχει να διερευνήσει τον βαθμό κατά τον οποίο τα διοικητικά στελέχη των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της Δυτικής Μακεδονίας υιοθετούν κάποιο συγκεκριμένο στυλ λήψης αποφάσεων. Η λήψη αποφάσεων είναι από τις βασικότερες διοικητικές λειτουργίες ενός εκπαιδευτικού οργανισμού. Μελετώντας την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία προκύπτει το συμπέρασμα ότι υπάρχουν πέντε διαφορετικά στυλ λήψης αποφάσεων. Το ορθολογικό, το ενστικτώδες, το εξαρτώμενο, το στυλ του αποφεύγοντα και το αυθόρμητο στυλ. Οι διευθυντές, υποδιευθυντές ή αναπληρωτές διευθυντές των σχολικών μονάδων καλούνται συχνά να λάβουν βαρύνουσες αποφάσεις είτε μόνοι τους είτε σε συνεννόηση με άλλα θεσμικά όργανα που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα στην εκπαιδευτική διαδικασία: τον σύλλογο διδασκόντων, τη διοίκηση σε επίπεδο διεύθυνσης, τον σύλλογο γονέων και την τοπική αυτοδιοίκηση. Οι ληφθείσες αποφάσεις είναι αποφασιστικής σημασίας για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και για την ομαλή προσαρμογή του στο σύγχρονο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι. Η επιλογή της ποσοτικής έρευνας αντί της ποιοτικής έγινε διότι η συλλογή των δεδομένων με τον τρόπο αυτό είναι λιγότερο χρονοβόρα. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε είναι το σταθμισμένο ερωτηματολόγιο των Scott και Bruce (1995) το οποίο διερευνά ποιο στυλ λήψης αποφάσεων και σε ποιο βαθμό εφαρμόζουν τα διοικητικά στελέχη των δημοτικών σχολείων της Δυτικής Μακεδονίας. Η έρευνα διενεργήθηκε κατά το χρονικό διάστημα ΣεπτεμβρίουΟκτωβρίου του 2022. Συμμετείχαν 102 διοικητικά στελέχη σχολείων. Τα ευρήματα έδειξαν μια σαφή προτίμηση στο ορθολογικό στυλ και δευτερευόντως μια κάποια υιοθέτηση στοιχείων από το εξαρτώμενο στυλ μια που η συλλογικότητα σε ένα σχολείο είναι εξόχως σημαντική. Απέναντι στα υπόλοιπα στυλ οι συμμετέχοντες έδειξαν από ουδέτερη στάση μέχρι αρνητισμό. Οι στατιστικές αναλύσεις έγιναν με το λογισμικό SPSS 28.________________________________________________ This master thesis aims to investigate the extent to which the administrators of primary schools in Western Macedonia adopt a specific decision-making style. Decision-making is one of the most basic administrative functions of an educational organization. Studying the Greek and foreign language literature, it is concluded that there are five different styles of decision-making. The rational, the intuitive, the dependent, the avoidant style and the spontaneous style. Principals, vice-principals or deputy principals of school units are often called upon to take important decisions either alone or in consultation with other institutional authorities directly or indirectly involving in the educational process: the teachers' association, management at directorate level, the parents' association and the local government. The final decisions are of decisive importance for the regular operation of the school and for its welltempered adaptation to the contemporary educational conditions. The quantitative research was selected instead of qualitative because the collection of data in this way is less time-consuming. This study used the questionnaire of Scott and Bruce (1995) which investigates which decision-making style and to what extent the administrators of the primary schools apply. The survey was conducted during the period SeptemberOctober 2022. 102 school principals participated. The findings showed a clear preference for the rational style and secondarily some adoption of elements from the dependent style, as collegiality in a school is extremely important. Towards the rest of the styles, the participants showed a neutral attitude to negativity. Statistical analyses were performed with SPSS 28 softwareen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectστυλ λήψης αποφάσεωνen_US
dc.subjectσχολείοen_US
dc.subjectδοιήκησηen_US
dc.subjectσυλλογικότηταen_US
dc.subjectσυνθήκεςen_US
dc.subjectορθολογικό στυλen_US
dc.subjectdecision-makingen_US
dc.subjectstyleen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectconditionsen_US
dc.subjectrational styleen_US
dc.titleΗ διαδικασία λήψης αποφάσεων στη σχολική μονάδα: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη λήψη αποφάσεων στις σχολικές τους μονάδεςen_US
dc.title.alternativeThe procedure of decision making at school unit: Perceptions of teachers' of elementary education about the decision making in their schoolsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record