Show simple item record

dc.contributor.advisorΛεμονίδης, Χαράλαμπος
dc.contributor.advisorLemonidis, Charalampos
dc.contributor.authorΤαρπάγκου, Αριστούλα
dc.contributor.authorTarpagkou, Aristoula
dc.date.accessioned2023-04-12T07:39:33Z
dc.date.available2023-04-12T07:39:33Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3345
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ υπολογιστική εκτίμηση αποτελεί μια από τις κύριες συνιστώσες της αίσθησης του αριθμού και είναι πολύ σημαντική για την υπολογιστική ευχέρεια ενός ατόμου στην καθημερινή του ζωή. Η χρήση στρατηγικών υπολογιστικής εκτίμησης είναι ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της έννοιας. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές έρευνες στον χώρο της μαθηματικής εκπαίδευσης που μελετούν τις στρατηγικές υπολογιστικής εκτίμησης μαθητών και ενηλίκων. Πολύ περιορισμένες είναι, όμως, εκείνες που αφορούν στις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι μαθητές Ειδικού Σχολείου σε έργα υπολογιστικής εκτίμησης και το βαθμό επίδρασης της αριθμομηχανής. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθούν, μέσω του τροποποιημένου μοντέλου IHMCES των Lemonidis & Likidis (2019),οι αλλαγές που επιφέρει μια διδακτική παρέμβαση και η δυνατότητα χρήσης της αριθμομηχανής στις στρατηγικές υπολογιστικής εκτίμησης, στα προφίλ, στην ευελιξία, καθώς και στην προσαρμοστικότητα των μαθητών με αναπηρίες. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι παρόλο που η παρέμβαση, επέφερε σημαντική βελτίωση στη γνώση των στρατηγικών, ωστόσο δεν βελτίωσε την ευελιξία, την προσαρμοστικότητα, καθώς και τη χρήση στρατηγικών από τα επίπεδα 3 και 4 της ιεραρχικής κατάταξης. Τέλος, η αριθμομηχανή επηρέασε έντονα τους μαθητές κατά την επίλυση προβλημάτων υπολογιστικής εκτίμησης_____________________________________ __________________________________________________ Computational estimation constitutes one of the major components of the number sense and it is essential for the computational fluency of an individual in his daily routine. The use of computational estimation strategies is one of the basic characteristics of this meaning. During the last few decades several researches have been conducted in the field of mathematical education which study both the adults’ and the students’ strategies of computational estimation. Very limited, though, are those related to the strategies used by special education school students in projects of computational estimation or the rate of influence of the calculator. The aim of this study is to investigate, through the modified model IHMCES of Lemonidis & Likidis (2019), the changes made by an educational intervention and the ability to use the calculator in the strategies of computational estimation, the profiles, the flexibility and the disabled students’ adaptivity. The results demonstrate that although the intervention resulted in a significant improvement in the strategies learning, nevertheless, it didn’t improve the flexibility, the adaptivity or even the use of strategies from levels 3 and 4 of the hierarchical rank. Finally, the calculator strongly influenced the students when solving computational estimation problemsen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectυπολογιστική εκτίμησηen_US
dc.subjectαριθμομηχανήen_US
dc.subjectστρατηγικές υπολογιστικής εκτίμησηςen_US
dc.subjectστρατηγικό προφίλen_US
dc.subjectcomputational estimationen_US
dc.subjectcalculatoren_US
dc.subjectcomputational estimation strategiesen_US
dc.subjectstrategic profileen_US
dc.titleΣτρατηγικές που χρησιμοποιούν μαθητές ειδικού σχολείου στην υπολογιστική εκτίμηση και η επιρροή της αριθμομηχανήςen_US
dc.title.alternativeStrategies used by special education school students in the computational estimation and the influence of the calculatoren_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record