Show simple item record

dc.contributor.advisorΙορδανίδης, Γεώργιος
dc.contributor.advisorIordanidis, Georgios
dc.contributor.authorΠαπαδοπούλος, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorPapadopoulos, Konstantinos
dc.date.accessioned2023-04-12T08:16:19Z
dc.date.available2023-04-12T08:16:19Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3349
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης- Εκπαιδευτική Ηγεσίαen_US
dc.description.abstractΟ ρόλος ενός σχολικού ηγέτη είναι πολύ σημαντικός καθώς είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για την επιτυχία ή την αποτυχία του σχολικού οργανισμού. Ο σχολικός ηγέτης πρέπει να είναι σε θέση να διοικεί αποτελεσματικά και να διαχειρίζεται τις συγκρούσεις, προκειμένου να οικοδομηθούν καλές σχέσεις και να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Καθώς η συναισθηματική νοημοσύνη έχει θετική επίδραση τόσο στην εργασιακή συμπεριφορά, όσο και στην εργασιακή απόδοση, η ικανότητα να «σχετίζεται» κανείς με τη συναισθηματική νοημοσύνη γίνεται πολύ σημαντική προκειμένου να διευκολύνει τους εργαζομένους του να επιτύχουν τους στόχους του οργανισμού. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να διερευνηθούν το στυλ ηγεσίας και η συναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων της Ελλάδας. Έγινε προσπάθεια να καταγραφεί το επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών σχολικών μονάδων καθώς και το στυλ ηγεσίας που ακολουθούν. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 107 διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας. Ως κύρια ερευνητικά εργαλεία επιλέχθηκαν τα ερωτηματολόγια Trait Emotional Intelligence Questionnaire – Short Form (TEIQue-SF) του Petrides (2009) και Multifactor Leadership Questionnaire 5X (MLQ) των Avolio και Bass (2004). Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ένα αρκετά υψηλό επίπεδο συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών, ενώ βρέθηκε ότι σύμφωνα με τις δηλώσεις τους υιοθετούν συχνότερα το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας. Αναφορικά με τους τομείς της συναισθηματικής νοημοσύνης, σε υψηλότερο επίπεδο βρέθηκαν οι τομείς συναισθηματικότητα και ευημερία ενώ σε σχετικά χαμηλότερο βρέθηκαν οι τομείς κοινωνικότητα και αυτοέλεγχος. Εξετάσαμε, επίσης, την σχέση της συναισθηματικής νοημοσύνης με τα στυλ ηγεσίας, όπου βρέθηκε θετική συσχέτιση της συναισθηματικής νοημοσύνης με την μετασχηματιστική ηγεσία. Ατομικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά των διευθυντών βρέθηκαν σε ορισμένες περιπτώσεις να διαφοροποιούν τη συναισθηματική νοημοσύνη και το στυλ ηγεσίας αλλά ως επί το πλείστον δεν βρέθηκε στατιστικά σημαντική σχέση_______________________________________________________ ____________________________________ The role of a school leader is crucial as he is largely responsible for the success or failure of a school organization. The school leader has to be able to lead effectively and manage conflicts in order to build valid relations and ensure the proper functioning of the school unit. As emotional intelligence has a positive effect on both work behavior and work performance, the ability to relate with emotional intelligence becomes of great importance in order to make it easier for employees to achieve the goals of the organization successfully. The purpose of this study was to investigate the relationship between leadership styles and emotional intelligence of school leaders in Greece. An attempt was made to record on the one hand the level of emotional intelligence of school leaders and on the other hand the leadership style they follow. The survey on the emotional intelligence of school leaders and their leadership style was carried out on 107 primary and secondary school leaders from different regions of Greece. The main research tools were the questionnaires Trait Emotional Intelligence Questionnaire – Short Form (TEIQue-SF) by Petrides (2009) and Multifactor Leadership Questionnaire 5X (MLQ) by Avolio and Bass (2004). The initial results of the investigation revealed a fairly high level of emotional intelligence for the managers, while it was found that they most often adopt the transformative leadership style. Regarding the areas of emotional intelligence, at a higher level were found the areas of emotionality and wellbeing while at a relatively lower level were found the areas of sociability and selfcontrol. The relationship of emotional intelligence and leadership styles is also explored. The correlation of the tools with demographic characteristics such as gender, training, higher level of education, level of education and the specialization of our managers demonstrated that the score on the two scales can be influenced by the answers given by our survey manageren_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectμετασχηματιστική ηγεσίαen_US
dc.subjectστυλ ηγεσίαςen_US
dc.subjectemotional intelligenceen_US
dc.subjecttransformational leadershipen_US
dc.subjectleadership stylesen_US
dc.titleΣυναισθηματική νοημοσύνη διευθυντών σχολικών μονάδων και εκπαιδευτική ηγεσίαen_US
dc.title.alternativeSchool principals emotional intelligence and educational leadershipen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record