Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.advisorNikolantonakis, Konstantinos
dc.contributor.authorΔασόπουλος, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorDasopoulos, Alexandros
dc.date.accessioned2023-04-12T10:09:22Z
dc.date.available2023-04-12T10:09:22Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3358
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΚεντρικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των δυνητικών μαθησιακών ευκαιριών που προκύπτουν από τη διδακτική αξιοποίηση της ιστορικής γεωμετρικής προσέγγισης επίλυσης της δευτεροβάθμιας εξίσωσης και ειδικότερα της βαβυλωνιακής στοιχειώδους Γεωμετρίας και της αραβικής μεθόδου του Al-Khwarizmi. Στη διδακτική παρέμβαση συμμετείχαν 43 μαθητές της Α’ τάξης του Πρότυπου ΕΠΑΛ Κατερίνης και διερευνήθηκαν οι δυνατότητες τους να μετασχηματίζουν μαθηματικές εκφράσεις στις διάφορες μορφές αναπαράστασής τους (λεκτική, αριθμητική, αλγεβρική, γεωμετρική) και η αποτελεσματικότητα της χρήσης διαγραμμάτων κατά την επίλυση εξισώσεων δευτέρου βαθμού, καθώς και κατά την επαναανακάλυψη του τετραγωνικού τύπου. Οι μαθητές ταξινομήθηκαν σε ομάδας με βάση την επίδοσή τους σε ένα σχετικό με τις εξισώσεις διαγνωστικό τεστ. Κατόπιν, εργάστηκαν σε ομάδες με 4 φύλλα εργασίας σχεδιασμένα σύμφωνα με τις ανάγκες της έρευνας, ενώ στο τέλος υπήρξε και ατομική αξιολόγηση των μαθητών. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης έδειξαν ότι η γεωμετρική προσέγγιση κατασκευής και επίλυσης δευτεροβάθμιων εξισώσεων μέσω της εφαρμογής ιστορικών διαγραμμάτων μπορεί να είναι αποτελεσματική, ωστόσο μόνο μαθητές με υψηλή μαθηματική ικανότητα επιτυγχάνουν την επαναανακάλυψη του τετραγωνικού τύπου εργαζόμενοι σε πιο αφηρημένο μαθηματικό πλαίσιο______________________________________________ _____________________________________________________ The general aim of this master thesis is the investigation of the potential learning opportunities arising from the didactic use of the historical geometric approach to solving quadratic equations and in particular the Babylonian Naive Geometry and the Arabic method of Al-Khwarizmi. The participants in the teaching intervention were 43 first grade students of the Model Vocational High School of Katerini. We examined their abilities to transform mathematical expressions in their various forms of representation (verbal, arithmetic, algebraic, geometric) and the effectiveness of the use of diagrams when solving quadratic equations and in the quadratic formula reinvention. Students were assigned to groups according to their performance on a solving equations diagnostic test. Then, they worked in groups with 4 worksheets designed according to the research needs. Finally, the students’ performance was assessed individually too. The results of this intervention showed that the geometric approach of constructing and solving quadratic equations by using historical diagrams can be effective but only students with high mathematical ability achieve the quadratic formula reinvention working in a more abstract mathematical contexten_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectδευτεροβάθμια εξίσωσηen_US
dc.subjectιστορία των Μαθηματικώνen_US
dc.subjectπολλαπλές μορφές αναπαράστασης εξίσωσηςen_US
dc.subjectAl-Khwarizmien_US
dc.subjecthistory of mathematicsen_US
dc.subjectmultiple representations of equationsen_US
dc.subjectAl-Khwarizmien_US
dc.titleΔιδασκαλία και μάθηση της δευτεροβάθμιας εξίσωσης με την αξιοποίηση της ιστορικής γεωμετρικής προσέγγισης επίλυσής τηςen_US
dc.title.alternativeTeaching and learning quadratic equations by the use of the historical geometric approachen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record