Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΠαπουλίδου, Σοφία
dc.contributor.authorPapoulidou, Sofia
dc.date.accessioned2023-04-24T07:28:44Z
dc.date.available2023-04-24T07:28:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3368
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ ελληνόγλωσση εκπαίδευση στη διασπορά έχει μία μακρόχρονη ιστορία. Ωστόσο, το πεδίο της διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας αποτελεί ένα σχετικά πρόσφατο πεδίο για την ελληνική γλωσσολογία, καθώς, μέχρι προσφάτως, η ελληνική γλώσσα δε διδασκόταν ως δεύτερη/ ξένη σε ένα ευρύ σύνολο μαθητών. Σκοπός, λοιπόν, της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η χαρτογράφηση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης και η αποτύπωση των ιδιαιτεροτήτων που παρουσιάζει η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας στον Καναδά, μέσα από τη ματιά των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε ελληνόγλωσσα σχολεία της περιοχής, αλλά και μέσα από την ανάλυση των συχνότερων γλωσσικών λαθών που εντοπίζονται στον γραπτό λόγο των ομογενών μαθητών. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιούνται ημιδομημένες τηλεφωνικές συνεντεύξεις με τέσσερις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μεταφέρουν τις εμπειρίες τους σχετικά με τους φορείς που ενισχύουν την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, το πρόγραμμα σπουδών των ελληνόγλωσσων σχολείων του Καναδά, τα χαρακτηριστικά του διδακτικού και του μαθητικού πληθυσμού, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές, καθώς και τα συχνότερα γλωσσικά λάθη που εντοπίζονται στον γραπτό λόγο των ομογενών μαθητών. Επίσης, πραγματοποιείται και μια ανάλυση λαθών σε επτά γραπτά ομογενών μαθητών, προκειμένου να προστεθεί ένας εμπλουτιστικός τόνος στο σύνολο των στοιχείων της έρευνας. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι, παρ’ όλο που η ελληνική γλώσσα δε χρησιμοποιείται πλέον με την ίδια συχνότητα, εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την εκμάθηση της από χιλιάδες οικογένειες ελληνικής καταγωγής, καθώς και ότι τόσο οι εκπαιδευτικοί, όσο και οι μαθητές αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες κατά τη διδασκαλία και εκμάθηση της ελληνικής ως δεύτερης/ ξένης γλώσσας, οι οποίες χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, τόσο από το καναδικό και το ελληνικό κράτος, όσο και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές________________________________________ ___________________________ Greek - language education in the diaspora has a long history. However, the field of teaching Greek as a second/ foreign language is a relatively recent field for Greek linguistics, since, until recently, Greek was not taught as a second/ foreign language to a wide range of students. The aim of the present thesis is to map the Greek - language education and to identify the specificities of teaching Greek as a second/ foreign language in Canada, through the eyes of teachers working in Greek - language schools in the region, and through the analysis of the most frequent linguistic errors found in the written language of expatriate students. For this purpose, semi - structured telephone interviews are conducted with four teachers, who share their experiences regarding the institutions that support the learning of the Greek language, the curriculum of Greek - language schools in Canada, the characteristics of the teaching and student population, the difficulties faced by both teachers and students, as well as the most frequent language errors detected in the written language of expatriate students. Also, an error analysis of seven expatriate students' writings is carried out in order to add an enriching tone to the overall research data. The results of the survey show that, although Greek is no longer used with the same frequency, there is interest in learning it from thousands of families of Greek origin, and that both teachers and students face serious difficulties in teaching and learning Greek as a second/ foreign language, which need to be addressed immediately, both by the Canadian and the Greek state, and by the teachers and students themselves.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectδιασποράen_US
dc.subjectελληνόγλωσση εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδεύτερη/ ξένη γλώσσαen_US
dc.subjectΚαναδάςen_US
dc.subjectGreek - language educationen_US
dc.subjectdiasporaen_US
dc.subjectsecond/ foreign languageen_US
dc.subjectCanadaen_US
dc.titleΗ ελληνική ως δεύτερη/ ξένη γλώσσα στη διασπορά: Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στον Καναδάen_US
dc.title.alternativeGreek as a second/ foreign language in the diaspora: Greek - language education in Canadaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record