Αντιλήψεις, εμπειρίες και πρακτικές των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους
View/ Open
Date
2023Author
Παπαΐωαννου, Ευμορφία
Papaiοannou, Evmorfia
Metadata
Show full item recordAbstract
Η παρούσα ερευνητική εργασία διερευνά τις αντιλήψεις, τις εμπειρίες και τις πρακτικές των
εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τους ζωολογικούς κήπους. Για τη
διεξαγωγή της έρευνας χρησιμοποιήθηκε διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, το οποίο στάλθηκε σε όλα
τα Δημοτικά Σχολεία της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν συνολικά 273
εκπαιδευτικοί.
Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι: οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης έχουν επισκεφθεί ζωολογικό κήπο ως ιδιώτες επισκέπτες, αλλά μόνο οι μισοί έχουν
επισκεφθεί ζωολογικό κήπο με τη σχολική τους τάξη. Κατά την επίσκεψη τους σε αυτούς με τη
σχολική τάξη, θεωρούν ότι οι μαθητές είχαν θετικά συναισθήματα και έδειξαν ενδιαφέρον. Οι
ίδιοι αναφέρουν για τους εαυτούς τους θετικά και αρνητικά συναισθήματα, όπως ενοχές και λύπη.
Αν και οι περισσότεροι δεν σκοπεύουν να επισκεφθούν ζωολογικό κήπο σε επόμενες σχολικές
χρονιές, επιθυμούν οργανωμένους ζωολογικούς κήπους που προσφέρουν εκπαιδευτική
υποστήριξη με εκπαιδευτικό υλικό που μπορεί να αξιοποιηθεί στην τάξη, πριν, κατά τη διάρκεια
και μετά την επίσκεψή τους. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί δεν θεωρούν την επίσκεψη σε
ζωολογικό κήπο ως έναν καλό τρόπο για να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με τα ζώα. Τέλος, οι
περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να παραμείνουν ανοιχτοί οι ζωολογικοί κήποι και να
βελτιώσουν τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων____________________________
___________________________________
The present study investigates the perceptions, experiences and practices of primary school
teachers regarding zoos. An online questionnaire was used to conduct the research, which was sent
to all Primary Schools in Greece. A total of 273 teachers participated in the survey.
The main findings of the survey are: most primary school teachers have visited a zoo as private
visitors but only half of them have visited a zoo with their class. During their visit with the class,
they consider that the students had positive feelings and showed interest. They report for
themselves that they felt both positive and negative feelings such as guilt and sorrow. Although
most do not plan to visit a zoo with the class in the future, they would like organized zoos that offer
educational support with educational materials that can be utilized in the classroom before, during
and after their visit. Most teachers do not consider visiting a zoo as a good way for students to get
in touch with animals. Finally, most teachers want the zoos to remain open and improve the living
conditions of the animals