Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΦιλίππου, Βασιλική
dc.contributor.authorFilippou, Vasiliki
dc.date.accessioned2023-04-24T09:12:14Z
dc.date.available2023-04-24T09:12:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3377
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες, το Περιβάλλον και την Τεχνολογίαen_US
dc.description.abstractΗ ενασχόληση των παιδιών με τις φυσικές επιστήμες αποτελεί αναγκαιότητα, καθώς μέσα από αυτήν τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο που τους περιβάλλει. Ο άνθρωπος ως μέρος της φύσης πρέπει να βλέπει τον εαυτό του ως αναπόσπαστο κομμάτι αυτής. Έτσι ανεξάρτητα από το Πρόγραμμα Σπουδών στο οποίο τίθεται ως αρχή η ενασχόληση των παιδιών με τις Φυσικές Επιστήμες, τα σημερινά παιδιά καλούνται ως σύγχρονοι παγκόσμιοι πολίτες, να αντιμετωπίσουν μεγάλες προκλήσεις που επιφέρει η επερχόμενη κλιματική αλλαγή. Για να διασφαλίσουν την ευημερία τους σε έναν κόσμο που αλλάζει, όπως προκύπτει από επιστημονικά δεδομένα, είναι αναγκαίο να διδαχθούν και να κατανοήσουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής μέσα από μια ΔΜΑ, ώστε να μπορούν να σκέφτονται και να ενεργούν με στόχο την προσαρμογή στα δεδομένα της επερχόμενης αλλαγής στην φύση, την υγεία, την ασφάλεια. Στόχος της ΔΜΑ είναι να αναλάβουν τα ίδια τα παιδιά δράση εμπλέκοντας και τους μεγάλους στο να αλλάξουν ρότα στην επερχόμενη κλιματική και περιβαλλοντική αλλαγή. Ο σχεδιασμός της ΔΜΑ περιλάμβανε την επισκόπηση της βιβλιογραφίας για τον εντοπισμό των εναλλακτικών ιδεών των παιδιών, καθώς και των διδακτικών προτάσεων για την κλιματική αλλαγή και του φαινομένου του θερμοκηπίου. Στην συνέχεια έγινε ο μετασχηματισμός των υπό διδασκαλία εννοιών και ο σχεδιασμός των δραστηριοτήτων. Η ΔΜΑ εφαρμόστηκε σε 20 παιδιά ενός Νηπιαγωγείου της Καστοριάς από αυτά τα 13 συμμετείχαν στην συνέντευξη του pre test και του post test λόγω απουσίας των υπόλοιπων παιδιών και αποτέλεσαν τους/τις συμμετέχοντες/ουσες της εργασίας. Πηγή δεδομένων για την αξιολόγηση της ΔΜΑ αποτέλεσαν ιχνογραφήματα και φύλλα εργασίας τα οποία δόθηκαν κατά την διάρκεια εφαρμογής της. Το δείγμα μαθητών περιλάμβανε απο 15 έως 17 παιδιά. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με την ποιοτική μέθοδο και εφαρμόστηκε η επαγωγική διαδικασία. Τα ευρήματα συγκρίθηκαν και κατηγοριοποιήθηκαν με βάση το μαθησιακό και το εννοιολογικό επίπεδο των μαθητών. Σύμφωνα με αυτά τα αποτελέσματα έδειξαν ότι εφαρμόζοντας μια κατάλληλα σχεδιασμένη ΔΜΑ στο «Η Κλιματική Αλλαγή στο Νηπιαγωγείο» Φιλίππου Βασιλική [4] νηπιαγωγείου δίνει την δυνατότητα στα παιδιά να κατανοήσουν έννοιες δυσνόητες, καθώς και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους για την Κλιματική αλλαγή και το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Επίσης δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά να αλλάξουν τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς σχετικά με τις αιτίες και τρόπους αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής__________________________________________ __________________________________ Children's involvement in science is a necessity, as it is through science that children discover the world around them. Human beings as a part of nature must see themselves as an integral part of it. Thus, regardless of the curriculum in which children's involvement in science is set, as a principle, today's children, as modern global citizens, are called upon to face the great challenges brought about by the coming climate change. In order to ensure their well-being in a changing world, as shown by scientific evidence, it is necessary to learn and understand the phenomenon of climate change through a TLS, so that they can think and act to adapt to the facts of the coming change in nature, health and security. The aim of the TLS is for the children themselves to take action by involving adults in changing the course of the upcoming climate and environmental change. The design of the TLS included a review of the literature to identify children's alternative ideas and teaching suggestions for climate change and global warming. This was followed by the didactical transformation of the concepts to be taught and the design of activities. The TLS was applied to 20 children of a Kindergarten in Kastoria of which 13 were the participants of this study, as they took part both in the pre test and post test interviews. As additional data sources, , drawings and worksheets were used. Data analysis was done using qualitative method and inductive procedure was applied. The findings were compared and categorized based on the learning and conceptual level of the students. According to these results applying an appropriately designed DMA in kindergarten enables children to understand concepts that are difficult to understand, as well as to enrich their knowledge about Climate Change and the greenhouse effect. It also gives children the opportunity to change their way of thinking and behavior about the causes and ways of dealing with climate change.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκλιματική αλλαγήen_US
dc.subjectφαινόμενο του θερμοκηπίουen_US
dc.subjectεκπαίδευσηen_US
dc.subjectΝηπιαγωγείοen_US
dc.subjectclimate changeen_US
dc.subjectgreenhouse effecten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectKindergartenen_US
dc.titleΗ Κλιματική αλλαγή στο Νηπιαγωγείοen_US
dc.title.alternativeTeaching Climate change in early childhood educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record