Παραγωγή γλωσσικού υλικού για μαθητές από την Ουκρανία (ηλικίας 12-15 ετών) επιπέδου Α1
Abstract
Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση παραγωγής γλωσσικού υλικού για μαθητές από την Ουκρανία (ηλικίας 12-15 ετών) επιπέδου Α1. Διακρίνεται σε ένα αμιγώς θεωρητικό κομμάτι και σε ένα συνδυαστικό θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Αρχικά επιχειρείται μία γενική εισαγωγή στο ζήτημα της μετανάστευσης και του προσφυγικού ζητήματος. Στη συνέχεια παρουσιάζονται ειδικά στοιχεία για τη μετανάστευση στην Ελλάδα και κυρίως για το ζήτημα των προσφύγων από την Ουκρανία. Έπειτα παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικές πολιτικές ένταξης που υιοθετούνται καθώς και η προσέγγιση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας. Ακόμη αναλύονται οι διδακτικές προσεγγίσεις και οι ανάγκες των εκπαιδευτικών υποκειμένων. Στη συνέχεια αποτυπώνονται τα Αναλυτικά Προγράμματα διδασκαλίας και τέλος το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για την Εκμάθηση, τη Διδασκαλία και την Αξιολόγηση των Γλωσσών (ΚΕΠΑ) του Συμβουλίου της Ευρώπης. Στο πρακτικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται το γλωσσικό υλικό, διαρθρωμένο σε 5 ενότητες, το οποίο απαρτίζεται από ειδικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν για πρόσφυγες μαθητές από την Ουκρανία επιπέδου Α1, ηλικίας από 12-15 ετών. Σε κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα παρουσιάζεται εν συντομία το θεωρητικό πλαίσιο, οι στόχοι, ο τρόπος υλοποίησής τους, ενώ στη συνέχεια ακολουθεί το πρακτικό μέρος____________________________________________________
______________________________
Abstract
The aim of this paper is to present the production of language materials for students from Ukraine (aged 12-15 years) at A1 level. It is divided into a purely theoretical part and a combined theoretical and practical part. Firstly, a general introduction to the issue of migration and the refugee question is attempted. Then, specific data on migration in Greece and especially on the issue of refugees from Ukraine are presented. Then, the educational integration policies adopted and the approach to Greek language as a second or foreign language are presented. Furthermore, the teaching approaches and the needs of the educational subjects are analysed. Then the curricula and finally the Common European Framework of Reference for Language Learning, Teaching and Assessment (CEFR) of the Council of Europe are presented. The practical part of the paper presents the language material, structured in 5 sections, which consists of specific activities designed for refugee students from Ukraine at A1 level, aged 12-15 years. In each individual teaching module, the theoretical framework, objectives, and the way of their implementation are briefly presented, followed by the practical part