Show simple item record

dc.contributor.advisorΓώτη, Ευθυμία
dc.contributor.authorΧρονοπούλου, Παναγιώτα
dc.contributor.authorChronopoulou, Panagiota
dc.date.accessioned2023-04-25T07:47:49Z
dc.date.available2023-04-25T07:47:49Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3391
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των αναλυτικών προγραμμάτων γλωσσικής διδασκαλίας για την Ε’ τάξη του Δημοτικού Σχολείου από το 1920 μέχρι το 2021 καθώς και ο τρόπος με τον οποίο αυτά αντανακλούν στα σχολικά εγχειρίδια της περιόδου αυτής. Αναλυτικότερα, επιχειρείται μέσω της βιβλιογραφικής έρευνας αρχικά η δόμηση του θεωρητικού πλαισίου με αναφορές στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών, τις γλωσσοδιδακτικές μεθόδους διδασκαλίας και τα σχολικά εγχειρίδια. Στη συνέχεια, εξετάζονται μέσω της ερμηνευτικής μεθόδου οι μορφές της επίσημης γλώσσας, οι σκοποί και οι επιδιώξεις, η μεθοδολογία της διδασκαλίας, το υποστηρικτικό υλικό, ο ρόλος του μαθητή και του εκπαιδευτικού και η αξιολόγηση στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Υλικό της συγκεκριμένης εργασίας αποτέλεσαν τα προγράμματα του μαθήματος της Γλώσσας για την Ε’ τάξη του Δημοτικού σχολείου καθώς και όλα τα βιβλία γλωσσικής διδασκαλίας που έχουν χρησιμοποιηθεί για τη διδασκαλία του μαθήματος από το 1920-2021. Η έρευνα ανέδειξε ότι τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών παρουσιάζουν διαφορές μεταξύ τους τόσο ως προς την επίσημη γλώσσα που προβάλλουν και διδάσκουν όσο και ως προς τη διδασκαλία της. Φαίνεται, λοιπόν, ότι ανάλογα με το χρονικό, κοινωνικό, ιστορικό, πολιτισμικό και πολιτικό πλαίσιο, στο οποίο γεννιέται και εφαρμόζεται ένα πρόγραμμα, καθώς και με τις αλλαγές που συμβαίνουν στη γλωσσοδιδακτική επιστήμη, κάθε αναλυτικό πρόγραμμα προσδιορίζει το γνωστικό αντικείμενο της γλώσσας με διαφορετικό τρόπο_______________________________________ ___________________________________________ is paper presents the content of the curricula of greek language teaching for the fifth grade of primary school from 1920 to 2021 and the way in which they are reflected in the textbooks of this period. More specifically, the theoretical framework is firstly structured through the bibliographical research with references to the curricula, language teaching methods and textbooks. Then, through the interpretative method, the forms of formal language, the aims and objectives, the methodology of teaching, the supporting material, the role of the learner and the teacher, and assessment in the curricula are examined. The material for this study was the language course syllabuses for the fifth grade of primary school as well as all the language teaching books that have been used for teaching the subject from 1920-2021. The research revealed that the curricula differ from each other both in terms of the official language they project and teach and in terms of the teaching of the language. It seems, therefore, that depending on the temporal, social, historical, cultural and political context in which a curriculum is born and implemented, as well as on the changes occurring in language teaching science, each curriculum defines the language subject matter in a different way.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΑναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδώνen_US
dc.subjectΜεθοδολογικές Προσεγγίσειςen_US
dc.subjectΣχολικά Εγχειρίδιαen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectMethodological Approachesen_US
dc.subjectSchool Handbooksen_US
dc.titleΑναλυτικά Προγράμματα Σπουδών και Σχολικά Εγχειρίδια Γλωσσικής Διδασκαλίας για την Ε’ τάξη του Δημοτικού σχολείου από το 1920 έως το 2021en_US
dc.title.alternativeCurricula and School Manuals of Language Teaching for the fifth grade of primary school from 1920 to 2021en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record