Πολυγλωσσία και Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών: Διερεύνηση των απόψεων και των προτιμήσεων ενηλίκων εκπαιδευομένων
Abstract
Η συνεχής και αυξανόμενη κινητικότητα στις σύγχρονες κοινωνίες δημιούργησε
περιβάλλοντα πολυπολιτισμικά και πολυγλωσσικά. Η εκμάθηση Ξένων Γλωσσών
αποτελεί προτεραιότητα αλλά και αναγκαιότητα με πολλαπλά οφέλη. Οι γλώσσες
γίνονται ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των λαών και των πολιτισμών. Γίνονται η
γέφυρα αλληλεγγύης των ανθρώπων και διευκολύνουν τη σύσφιξη των σχέσεων και
την επικοινωνία, υπερνικώντας τα εμπόδια. Ως εκ τούτου η εκμάθηση γλωσσών
συνεχίζεται και στην ενήλικη ζωή του ανθρώπου πέρα της ολοκλήρωσης της
φοίτησης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Η συνεχιζόμενη μάθηση και η δια βίου
εκπαίδευση καθιστούν τους ενήλικες ικανότερους, δεξιότερους και ανταγωνίσιμους.
Στην παρούσα εργασία έγινε προσπάθεια διερεύνησης των απόψεων και των
προτιμήσεων των ενηλίκων αναφορικά με την εκμάθηση των ξένων γλωσσών με τη
χρήση του ερωτηματολογίου και την μέθοδο της ηλεκτρονικής συμπλήρωσης.
Αρχικά, προηγείται μια θεωρητική ανασκόπηση αναφορικά με την πολυγλωσσία, την
εκπαίδευση ενηλίκων στις ξένες γλώσσες, την εκπαιδευτική διαδικασία. Στο δεύτερο
μέρος γίνεται η ανάλυση του σκοπού της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, η ανάλυση
του ερωτηματολογίου και η περιγραφική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας
σύμφωνα με τις απαντήσεις του δείγματος. Τέλος παρουσιάζονται τα συμπεράσματα
που απορρέουν από την ανάλυση των δεδομένων και προτείνονται θέματα περαιτέρω
έρευνας___________________________________________________
__________________________________________________
The continuous and increasing mobility in modern societies has created
multicultural and multilingual environments. Learning Foreign Languages is a priority
but also a necessity with multiple benefits. Languages become the connecting link
between peoples and cultures. They become the bridge of people's solidarity and
facilitate the strengthening of relationships and communication, overcoming
obstacles. Therefore, the learning of languages continues in the adult life of the person
beyond the completion of secondary education. Continuous learning and lifelong
learning make adults more capable, skilled and competitive. In this paper, an attempt
was made to investigate the opinions and preferences of adults regarding learning
foreign languages using the questionnaire and the method of electronic filling. First,
there is a theoretical review regarding multilingualism, adult education in foreign
languages, and the educational process. In the second part, the analysis of the purpose
of the research carried out, the analysis of the questionnaire and the descriptive
analysis of the results of the research according to the answers of the sample is done.
Finally, the conclusions derived from the data analysis are presented and topics for
further research are proposed