Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργαλού, Μαρίζα
dc.contributor.authorΚαβουρματσίδου, Στεφανία
dc.contributor.authorKavourmatsidou, Stefania
dc.date.accessioned2023-04-25T08:53:45Z
dc.date.available2023-04-25T08:53:45Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3399
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας καθίσταται η μελέτη των κοινωνικών ταυτοτήτων δίνοντας έμφαση στην κοινωνική τάξη σε κείμενα μαζικής κουλτούρας. Αξιοποιούνται συγκεκριμένες σκηνές δύο ταινιών κινουμένων σχεδίων: οι Αριστόγατες (1970) και η Ζωούπολη (2016). Μέσω της ανάδειξης της διαφορετικότητας των κοινωνικών τάξεων επιχειρείται η χιουμοριστική στοχοποίηση κάποιων χαρακτήρων και η αναπαραγωγή ορισμένων στερεοτύπων. Έτσι έπειτα από προσεκτική παρακολούθηση, επιλέχθηκαν και αναλύθηκαν ήρωες και ηρωίδες που ανήκουν σε διαφορετικές κοινωνικές τάξεις και εξασκούν ένα διαφορετικό επάγγελμα. Η ανάλυση των παραπάνω σκηνών των ταινιών βασίστηκε στους τέσσερις άξονες ανάλυσης της Στάμου (2011), στο μοντέλο του Αndroutsopoulos (2012) για την ανάλυση της κοινωνιογλωσσολογικής πραγματικότητας στη μυθοπλασία, στη Γενική Θεωρία για το Γλωσσικό Χιούμορ του Αttardo (1994), στη θεωρία του Coupland (2007) για το ύφος και στο μοντέλο κατασκευής ταυτοτήτων κατά την αλληλεπίδραση των Bucholtz και Hall (2005). Στο τέλος της εργασίας παρατίθεται μια διδακτική πρόταση με συγκεκριμένη στοχοθεσία, δραστηριότητες και προτεινόμενα φύλλα εργασίας, σχεδιασμένη για μαθητές και μαθήτριες πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η πρόταση αυτή βασίστηκε στο μοντέλο των Πολυγραμματισμών.____________________________________ -__________________________________________________ The aim of this thesis is to study social identities with an emphasis on social class in mass culture texts. Examples of specific scenes from two animated films are analyzed: The Aristocats (1970) and Zoopolis (2016). By highlighting the diversity of social classes, the humorous targeting of certain characters and the reproduction of certain stereotypes is attempted. Thus, after careful study, heroes and heroines belonging to different social classes and practicing a different profession were selected and analyzed. The analysis of the above film scenes was based on Stamou's (2011) four axes of analysis, Αndroutsopoulos' (2012) model for the analysis of sociolinguistic reality in fiction, Attardo's (1994) General Theory of Linguistic Humour, Coupland's (2007) theory of style and Bucholtz and Hall's (2005) model of identity construction during interaction. At the end of the study, a teaching proposal with specific aims, activities and suggested worksheets, designed for primary school students, is presented. The lesson plans were based on the Multiliteracies model.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectκοινωνικές ταυτότητεςen_US
dc.subjectεπάγγελμαen_US
dc.subjectμοντέλο Πολυγραμματισμώνen_US
dc.subjectsocial identitiesen_US
dc.subjectMultiliteracies modelen_US
dc.subjectprofessionen_US
dc.titleΚατασκευή κοινωνικών ταυτοτήτων σε ταινίες κινουμένων σχεδίων: Διδακτική πρόταση για μαθητές/ριες δημοτικού σύμφωνα με το μοντέλο των Πολυγραμματισμώνen_US
dc.title.alternativeCreating social identities in animated films: Didactic Proposal for primary school students according to the Multiliteracies modelen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record