Show simple item record

dc.contributor.advisorΓεωργάλου, Μαρία
dc.contributor.authorΚαταχιώτου, Σουλτάνα
dc.contributor.authorKatachiotou, Soultana
dc.date.accessioned2023-04-25T10:46:53Z
dc.date.available2023-04-25T10:46:53Z
dc.date.issued2023-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3411
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΣτόχος της εργασίας είναι η προσέγγιση κειμένων μαζικής κουλτούρας και η αξιοποίησή τους στη διδασκαλία του γλωσσικού μαθήματος. Πιο συγκεκριμένα, διερευνάται και αναλύεται ο τρόπος με τον οποίο καλλιεργούνται και προσεγγίζονται οι έμφυλες και ηλικιακές ταυτότητες μέσα από τον τηλεοπτικό λόγο της σειράς «Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα» που προβάλλεται από τον τηλεοπτικό σταθμό του Άλφα. Με τη μελέτη των γλωσσικών επιλογών των πρωταγωνιστών/στριών της σειράς επιδιώκεται να αναλυθούν τα μηνύματα που αναπαράγονται για τις έμφυλες και ηλικιακές ταυτότητες σε ένα δημοφιλές μέσο όπως η τηλεόραση. Βάσει της ανάλυσης, προτείνεται ένα πρόγραμμα κριτικού γραμματισμού, βασισμένο στο μοντέλο των πολυγραμματισμών, για μαθητές/τριες δημοτικού. Τα κείμενα μαζικής κουλτούρας συνιστούν ένα χρήσιμο εργαλείο για την γλωσσική διδασκαλία σε μια εποχή που η κοινωνία συνεχώς μεταβάλλεται και η κριτική σκέψη θεωρείται αναγκαίο προσόν για τους μαθητές και τους πολίτες. Μέσω αυτών η επεξεργασία της γλώσσας οδηγεί στον εντοπισμό στερεοτύπων και προκαταλήψεων που είναι παγιωμένες στην ελληνική κοινωνία. Μια τέτοια περίπτωση είναι η κατασκευή και η αναπαραγωγή έμφυλων και ηλικιακών ταυτοτήτων οι οποίες με αφορμή τα πολυτροπικά κείμενα μπορούν να αποδομηθούν. _________________________________________________________ The aim of this paper is to approach mass culture texts and utilize them effectively in the teaching of the language course. More specifically, an attempt is made to investigate and analyze the way in which gender and age identities are cultivated and approached through the television discourse of the Greek TV series "Don't Start Murmuring”, broadcasted by Alpha TV channel. By studying the language choices of the leading actors of the series, an attempt is made to analyze the messages reproduced about gender and age identities in a popular medium such as television. Based on the analysis, a critical literacy teaching proposal for primary school students is presented, drawing from the multiliteracies model. Mass culture texts are a useful tool for language teaching at a time when society is constantly changing and critical thinking is considered a necessary skill for students and citizens. Through them, the processing of the language leads to the identification of stereotypes and prejudices that are consolidated in Greek society. One such case is the construction and maintenance of gendered identities that can be deconstructed through multimodal texts.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectγλωσσική ποικιλότηταen_US
dc.subjectταυτότηταen_US
dc.subjectέμφυλες και ηλικιακές ταυτότητεςen_US
dc.subjectlinguistic diversityen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectgender identitiesen_US
dc.subjectage identitiesen_US
dc.titleΈμφυλες και ηλικιακές ταυτότητες στην τηλεοπτική σειρά «Μην Αρχίζεις τη Μουρμούρα»: Μια διδακτική πρόταση κριτικού γραμματισμού για μαθητές/τριες δημοτικού με βάση το μοντέλο των πολυγραμματισμώνen_US
dc.title.alternativeGender and age identities in the television series «Don’t Start Murmuring» and a teaching proposal of critical literacy for primary students based on the model of multiliteraciesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record