dc.description.abstract | Τα πληροφοριακά συστήματα έχουν επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην διοίκηση της
εκπαίδευσης κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών, στους τομείς της ηγεσίας, της
λήψης αποφάσεων, του φόρτου εργασίας, της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, της
επικοινωνίας, της ευθύνης και του σχεδιασμού. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι
η διερεύνηση της χρηστικότητας της εφαρμογής Myschool από τους διευθυντές των
σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην
Ελλάδα, καθώς και η μελέτη των απόψεων τους σχετικά με τον βαθμό, στον οποίο η
εφαρμογή Myschool είναι χρήσιμη και αποτελεσματική στην διαχείριση του
ανθρώπινου δυναμικού των εκπαιδευτικών μονάδων. Διενεργήθηκε εμπειρική
πρωτογενής έρευνα σε ένα δείγμα 196 διευθυντών σχολικών μονάδων στην Ελλάδα,
με την χρήση ενός δομημένου ερωτηματολογίου, το οποί συντάχθηκε έπειτα από την
μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας. Το πληροφοριακό σύστημα Myschool βρέθηκε
να έχει καλά επίπεδα αποδοτικότητας και οι διευθυντές έκριναν ότι προσφέρει
επαρκή υποστήριξη, ωστόσο φάνηκε να υπάρχουν προβλήματα στο επίπεδο
εμπιστοσύνης και αξιοπιστίας του συστήματος. Η συμβολή του στην διαχείριση των
ανθρωπίνων πόρων στις σχολικές μονάδες περιορίζεται επί του παρόντος στην
διαχείριση των αδειών, στην διαχείριση του ωρολογίου προγράμματος και στην
βελτίωση της απόδοσης και παραγωγικότητας των εκπαιδευτικών στις καθημερινές
εργασίες. Παρατηρήθηκε επίσης μια αντίσταση ή ουδετερότητα από την πλευρά των
σχολικών διευθυντών, ως προς την μελλοντική επέκταση των λειτουργιών του
MySchool σε θέματα αξιολόγησης και ανάπτυξης/εξέλιξης των εκπαιδευτικών, αν και
οι σχολικοί διευθυντές πίστευαν ότι θα ήταν χρήσιμο μελλοντικά να περιλαμβάνει
περισσότερες λειτουργίες για τον προγραμματισμό των ανθρωπίνων πόρων και
λειτουργίες για την βελτίωση της απόδοσης των εκπαιδευτικών. Τα αποτελέσματα
παρέχουν νέες κατευθύνσεις για μελλοντική έρευνα πάνω στο θέμα της συμβολής
των πληροφοριακών συστημάτων στην διαχείριση των ανθρωπίνων πόρων στις
εκπαιδευτικές μονάδες
__________________________________________________________________
Information systems have brought about significant changes to the management of
education over recent years in the areas of leadership, decision making, workload,
human resources management, communication, responsibility and planning. The
purpose of this paper is to investigate the usefulness of the information system
Myschool by primary and secondary education principals in Greece, as well as to
study their views on the degree to which Myschool application is useful and effective
in managing human resources. An empirical primary research was conducted on a
sample of 196 school principals in Greece, using a structured questionnaire, which
was compiled after studying the relevant literature. Myschool information system was
found to have good levels of efficiency, and managers found it to provide adequate
support, but there appeared problems in the level of trust and reliability of the system.
Its contribution to the management of human resources in school units is currently
limited to the management of licenses, the management of program schedules and the
improvement of teachers' performance and productivity in every day work. There was
also a resistance or neutrality by school principals regarding the future expansion of
MySchool functions in teacher evaluation and development, although school
principals thought it might be useful in the future to include more functions for the
programming of human resources and functions to improve teacher performance. The
results provide new directions for future research on the contribution of information
systems to human resource management in educational units. | en_US |