Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού σε σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
View/ Open
Date
2020-01Author
Θεοδωρόπουλος, Θωμάς
Theodoropoulos, Thomas
Metadata
Show full item recordAbstract
Οι απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας για βελτίωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση
κάνουν επιτακτική την ανάγκη της εξέτασης των βασικών πρακτικών της Διαχείρισης
του Ανθρώπινου Δυναμικού της εκπαίδευσης, καθώς και των τρόπων που αυτή
επιδρά στην επίδοση τόσο των καθηγητών όσο και των μαθητών, καθώς και της
σχολικής μονάδας στο σύνολό της. Επομένως είναι απαραίτητη η διερεύνηση
συνολικά των παραμέτρων που επηρεάζουν την εύρυθμη διαχείριση του ανθρώπινου
δυναμικού, προκειμένου να υπάρξει μια ολοκληρωμένη πολιτική διαχείρισής του.
Βασικός στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη των βασικότερων
λειτουργιών της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
στην Ελλάδα, καθώς και η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε θέματα της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού. Για
τον σκοπό αυτό διεξήχθη έρευνα στους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας. Συλλέχθηκαν 90
ερωτηματολόγια από μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών
Ενοτήτων Γρεβενών, Καστοριάς, Φλώρινας και Κοζάνης. Τα αποτελέσματα ανέδειξαν
τη δυσπιστία των εκπαιδευτικών όσον αφορά στην αξιοπιστία βασικών διοικητικών
διαδικασιών, όπως την επιλογή και την αξιολόγηση του έργου τους. Η πλειοψηφία
των ερωτηθέντων αντιλαμβάνεται με θετικό τρόπο την επίδραση του ρόλου του
διευθυντή στο εκπαιδευτικό τους έργο, αναγνωρίζει τη συμβολή της επιμόρφωσης
στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, της επαγγελματικής ανάπτυξης και
των ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, ενώ παρουσίασε και ικανοποιητικά επίπεδα
επαγγελματικής ικανοποίησης. Κρίνεται απαραίτητη η ανάπτυξη και η υλοποίηση μιας
ολιστικής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης ώστε το σύστημα
να αποτρέπει την εμφάνιση προβλημάτων
_________________________________________________________________
The demands of today's society for improvement in the education provided, make it
imperative to study the functions and practices of human resource management in
education, as well as the ways in which it affects the performance of both teachers
and students, as well as the school unit as a whole. Therefore, it is necessary to
investigate all the parameters that influence the proper management of human
resources in order to develop an integrated management policy. The main objective
of the thesis is the study of the basic functions of the Human Resources
Management of Secondary Education in Greece, as well as the study of the views of
the Secondary Education teachers in the field of human resources management. To
this purpose, a survey was conducted on teachers of secondary school units in the
Region of Western Macedonia. 90 questionnaires were collected from Secondary
Education Units of the Regional Units of Grevena, Kastoria, Florina and Kozani. The
results showed teachers' distrust of the reliability of basic administrative processes,
such as the selection and evaluation of their work. The majority of respondents has
a positive perception of the impact of the role of the director on their educational
work, acknowledge the contribution of training to improving the quality of education,
professional development and teacher competence, while also presenting
satisfactory levels of professional satisfaction. It is necessary to develop and
implement a holistic management of education's human resources so that the
system can avoid problems