Show simple item record

dc.contributor.advisorΚαλεράντε, Ευαγγελία
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorΚοσμά, Μαρία
dc.contributor.authorKosma, Maria
dc.date.accessioned2023-05-02T08:04:03Z
dc.date.available2023-05-02T08:04:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3462
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Δίγλωσση Ειδική και Εκπαίδευσηen_US
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των θέσεων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας της Ελλάδας (ΔΟΕ), δηλαδή της συνδικαλιστικής ομάδας της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την εκπαιδευτική πολιτική του ελληνικού κράτους στον τομέα της Ειδικής Αγωγής από το 1981 έως το 2016. Για την πραγματοποίηση της έρευνας επιλέχθηκε ως μέθοδος η ποιοτική και ως τεχνική η ανάλυση περιεχομένου. Προκειμένου να εντοπιστούν τα αιτήματα και οι απόψεις της ΔΟΕ αναφορικά με την Ειδική Αγωγή, ως πηγές ερευνητικού υλικού χρησιμοποιήθηκαν οι νόμοι και τα προεδρικά διατάγματα της Ειδικής Αγωγής, καθώς και το Διδασκαλικό Βήμα, το περιοδικό της ΔΟΕ, μέσα από το οποίο προωθεί τα αιτήματα της η ομοσπονδία. Έπειτα, από τη διερεύνηση του ερευνητικού υλικού φάνηκε πως η ΔΟΕ μέχρι και τις αρχές τις δεκαετίας του 1980 δεν είχε εστιάσει την προσοχή της στον τομέα της Ειδικής Αγωγής. Από τα μέσα όμως της δεκαετίας του 1980 και έπειτα, φαίνεται πως εναρμονίστηκε με το ευρωπαϊκό και παγκόσμιο πνεύμα της ισότητας στην εκπαίδευση και έτσι ξεκίνησε να παρουσιάζει ένα περισσότερο διεκδικητικό χαρακτήρα μέσα από τις συνεχείς πιέσεις προς την πολιτεία και τη διαρκή αύξηση των αιτημάτων της προς μια κατεύθυνση μιας συμπεριληπτικής κουλτούρας. _______________________________________________________________________ The purpose of this research is to investigate the positions of the Greek Federation of Teachers that is, the Primary education trade union for the Greek state's education policy in the field of special education from 1981 to 2016. For the purpose of this research the qualitative method was selected, content analysis in particular. In order to identify the positions of the Greek Federation of Teachers demands and views on Special Education, the laws and presidential decrees of special education were used as sources of research material, as well as the Teachers’ Tribune, the Journal of the federation, through which it promotes its claims. After investigating the research material, it appeared that the federation had not focused its attention on special education until the early 1980s. But since the mid-1980s, it seems to have harmonized with the European and global spirit of equality in education and has thus begun to assert itself as a more assertive character through constant pressures on the state and its continuing demands for the direction of an inclusive culture.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΔιδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδοςen_US
dc.subjectνόμοιen_US
dc.subjectσυνδικαλισμόςen_US
dc.subjectTeaching Federation of Greeceen_US
dc.subjectlawsen_US
dc.subjectsyndicalismen_US
dc.titleΗ εκπαιδευτική πολιτική για την Ειδική Εκπαίδευση 1981- 2016. Μελέτη των απόψεων της συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΔΟΕen_US
dc.title.alternativeThe educational policy for Special Education 1981- 2016. Study of the views of the Greek Federation of Teachersen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record