Show simple item record

dc.contributor.advisorΧατζηπαναγιωτίδη, Άννα
dc.contributor.authorΓκαπράνη, Πασχαλίνα
dc.contributor.authorGaprani, Paschalina
dc.date.accessioned2023-05-02T08:28:30Z
dc.date.available2023-05-02T08:28:30Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3463
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ μαζική μετακίνηση ανθρώπων σε παγκόσμιο επίπεδο επηρεάζει τη δημογραφική σύνθεση των χωρών υποδοχής προσφύγων και οδηγεί στη διαμόρφωση πολυπολιτισμικών κοινωνιών. Η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση, καθώς τα τελευταία χρόνια σημειώνεται αθρόα έλευση προσφύγων. Η μεγάλη πρόκληση που καλείται αντιμετωπίσει η Ελλάδα είναι η διαχείριση αυτής της πολυμορφίας και η διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας σε μαθητικούς πληθυσμούς με διαφορετικές γλωσσικές καταβολές σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον. Ανταποκρινόμενη σε αυτή την ανάγκη η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την παραγωγή γλωσσικού διδακτικού υλικού στην ελληνική γλώσσα για αλλόγλωσσα παιδιά ηλικίας 11 – 12 ετών που αφορά τα επίπεδα Α1 και Α2. Το υλικό που παράχθηκε βασίζεται στην επικοινωνιακή προσέγγιση της γλώσσας με στόχο να καλλιεργήσει τις επικοινωνιακές ικανότητες των μαθητών, ώστε να είναι σε θέση να επιτελούν αποτελεσματικά γλωσσικές λειτουργίες που αφορούν διάφορες επικοινωνιακές ανάγκες της καθημερινότητας. Ειδικότερα, το υλικό περιλαμβάνει τρεις θεματικές ενότητες που αφορούν τις ακόλουθες επικοινωνιακές περιστάσεις : «Οι εποχές και οι μήνες του χρόνου», «Ρούχα και χρώματα» και «Το σχολείο». Οι δραστηριότητες που επιλέχτηκαν επικεντρώνονται στην επικοινωνιακή διάσταση της γλώσσας και έχουν ως στόχο να καλύψουν τις γλωσσικές ανάγκες των αλλόγλωσσων παιδιών, σε προφορικό και γραπτό λόγο, προκειμένου να κατανοούν και να ανταλλάσσουν πληροφορίες χρησιμοποιώντας απλές γλωσσικές δομές. Γι’ αυτό το λόγο έγινε προσπάθεια τόσο η διδασκαλία του λεξιλογίου όσο και η διδασκαλία των γραμματικών φαινομένων να μη γίνει με στείρο τρόπο αλλά με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού ___________________________________________________________________________________ The massive movement of people globally has affected the demographic composition of the refugee host countries and has led to the formation of multicultural societies. Greece could not have been left unaffected by this and throughout the last years an influx of refugees has been observed. One of the greatest challenges Greece has to face is the management of this diversity and the teaching of the Greek language to student groups coming from different language backgrounds within a bilingual environment. The present assignment responding to the need mentioned has as its main goal the production of Greek language teaching material for students with a different language aged 11-12 for A1 and A2 levels. The produced material is based on the communicative approach of the Greek language aiming at fostering and promoting all those communicative abilities of students which will enable them to perform language functions concerning the everyday communicative needs in an effective way. More specifically, the material includes three thematic units with regard to the following communicative context: “The seasons and the months of the year”, “Clothes and Colours” and “School”. The activities which have been chosen focus on the communicative dimension of the Greek language aiming at covering the oral and written language needs of children who have a different language in order to comprehend and exchange information by using simple language structures. For this reason, there has been a great attempt to teach the vocabulary part and the grammatical phenomena as well in a productive way combined by the use of audiovisual material.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectαλλόγλωσσοι μαθητέςen_US
dc.subjectπολυπολιτισμική κοινωνίαen_US
dc.subjectγλωσσικό διδακτικό υλικόen_US
dc.subjectstudents from different language backgroundsen_US
dc.subjectmulticultural societyen_US
dc.subjectlanguage teaching materialen_US
dc.titleΓλωσσικό υλικό για αλλόγλωσσα παιδιά 11- 12 ετώνen_US
dc.title.alternativeLanguage material for foreign language students 11-12 years olden_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record