Ορόλος ενός προγράμματος δημιουργικής κίνησης στις σχέσεις μεταξύ μαθητριών και μαθητών σε μία Ετάξη δημοτικού σχολείου: Μια πειραματική προσέγγιση
Abstract
Οι σχέσεις μεταξύ των παιδιών μιας μαθητικής ομάδας αποτελούν βασικό παράγοντα τόσο για τη διαμόρφωση του κλίματος εντός της ομάδας όσο και για την ανάπτυξη κάθε παιδιού. Η παρούσα μελέτη διερευνά, μέσω πειραματικής προσέγγισης, την επίδραση ενός προγράμματος δημιουργικής κίνησης στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών μιας Ε’ τάξης δημοτικού σχολείου. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιούνται δομημένες συνεντεύξεις, πριν και μετά τη διεξαγωγή του προγράμματος, και για την επεξεργασία τους αξιοποιούνται τεχνικές κοινωνιομετρίας. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν μέτρια επίδραση του προγράμματος στις σχέσεις μεταξύ των παιδιών. Ωστόσο, διακρίνεται ότι η δημιουργική κίνηση διαθέτει τη δυναμική να επιδράσει καθοριστικά στη βελτίωση των σχέσεων μίας μαθητικής ομάδας, συνθήκη που μένει να ερευνηθεί από μεγαλύτερης κλίμακας εργασίες.
___________________________________________________________________________________
Relationships between children in a school group constitute a basic influence factor of (a) group’s climate formation and (b) each child’s development. The present experimental study investigates the role of one creative movement course on social relationships of a fifth-grade class’ members. Data obtained via pre-post structured interviews, afterward sociometric analysis is followed. Results revealed that the impact of creative movement course on student’s relationships is moderate. Nevertheless, it seems that creative movement tends to have a crucial role on student’s relationships development. More evidence-based approaches are needed in order to confirm this hypothesis.